Németországban az évtized végére a szerényebb számítások szerint is 100 GWh akkumulátoros energiatároló technológiát építenek be a hálózati rendszerekbe. Egy új kutatás azt is meghatározta, hova lehetne "szinte észrevétlenül" - de ami fontosabb: logikusan, költséghatékonyan - elhelyezni ezeket az energiacsomagokat.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA speciális daruépítő svájci cég Ausztrália után Indiába is leszerződött arra, hogy a különös látványt nyújtó energiatároló rendszerét a villamosenergia-hálózatok szolgálatába állítsa. De az új szerződés nyit egy újabb kis kaput is a karbonlábnyom csökkentése felé.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA természetes hidrogén olyan, kinccsel felérő energiaforrás, amelyet nem véletlenül hívnak fehér-, de még inkább: aranyhidrogénnek. Az igaz, hogy a lelőhelyet meg kell találni, de ha az megvan, a zöldhidrogénnél is gyorsabban, ráadásul kisebb karbonlábnyom hátrahagyásával is kitermelhető lehet az energiahordozó. Ausztrália válhat a világ első hidrogénbányászává.
Szerző(k): Szabó M. IstvánOlyan kis költségű, biztonságos és hosszú élettartamú akkumulátor jelent meg a piacon, amiben nincsenek ritkaföldfémek, nem gyulladhat ki, viszont villámgyorsan kisüthető - és gyorsan fel is tölthető. Az MIT professzorai által alapított egykori startup ráadásul mindezt egy nyomdai gépsorral képes legyártani.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNem csalás, nem ámítás: a Ford az ikonikus F-150-jét úgy építi át teljesen elektromos hajtásúvá, hogy az más körülmények között akár az okosotthon egyik fő elemeként is funkcionálhasson.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz AGL az egész ausztrál kontinens legnagyobb energetikai cége, és bár jó ideje reklámozza a zöldenergiát is, most úgy döntött, hogy tényleg elkezdi bezárogatni az ország egyik legnagyobb a szénerőművét. Kicsivel hamarabb is, mint ahogyan legutóbb ígérte.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Egyesült Királyság egyik legfelkapottabb tengeri és szárazföldi szélerőmű telepítési helyszínén az energiatermelés és szolgáltatás evolúciós ugrására készül a Siemens Gamesa. Összekapcsolják a szélfarmot a zöldhidrogén termeléssel, és szerintük így minden sokkal jobb lesz.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNem új autót vagy járművet, haben hidrogént tároló egységet fejlesztett ki a japán járműgyártó. Olyat, amit a vasúttól a hajózásig jól fel lehet használni a közlekedés zöldítéséhez.
Szerző(k): Szabó M. István