budapest-belgrád_vasútvonal

05.
10.
14:37
Lázár János jövő nyárig adott magának határidőt egy nagyon fontos kérdésben

Lázár János jövő nyárig adott magának határidőt egy nagyon fontos kérdésben

Az építési és közlekedési miniszter szerint ekkor már üzemelhet az új kínai Selyemút részeként a Budapest-Belgrád vasútvonal.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
05.
06.
06:57
Elkerülhető, hogy Magyarország a kínai adósságcsapdába kerüljön?

Elkerülhető, hogy Magyarország a kínai adósságcsapdába kerüljön?

Milyen veszélyei lehetnek annak, ha kínai hitelből valósulnak meg a magyarországi beruházások? Juthatunk-e Srí Lanka, vagy Montenegró sorsára?

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
05.
01.
14:50
Ezek a csúcsgépek száguldhatnak a Budapest-Belgrád magyarországi szakaszán

Ezek a csúcsgépek száguldhatnak a Budapest-Belgrád magyarországi szakaszán

Könnyen elképzelhető, hogy a Szerbiának most átadott, az Újvidék-Szabadka vonalra szánt, 200 kilométer per órás sebességre is képes kínai villamos motorvonatokat homologizálhatják a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszára. A Kína és Szerbia között megköttetett üzlet azért is jelentős, mert ez az első alkalom, hogy Kínában gyártott EMU-t (electric multiple unit) Európába exportálnak.

Szerző(k): Németh Tamás
04.
22.
11:02
Kivételezett helyzetbe hozna a kormány egyes vendégmunkásokat

Kivételezett helyzetbe hozna a kormány egyes vendégmunkásokat

Akik a Paks 2 és a Budapest-Belgrád vasút munkálataiban vesznek részt, családtagjaikkal együtt öt évig maradhatnának Magyarországon.

Szerző(k): T. E.
04.
02.
10:34
Varga Mihály: Magyarország a híd Kína és Európa között

Varga Mihály: Magyarország a híd Kína és Európa között

Kína mára Magyarország legnagyobb Európán kívüli befektetőjévé és legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, pénzügyi kapcsolataink folyamatosan erősödnek – mondta a pénzügyminiszter.

Szerző(k): Horváth Tibor
02.
02.
08:33
Átlépte az egyharmadot a keleti befektetések aránya Magyarországon

Átlépte az egyharmadot a keleti befektetések aránya Magyarországon

Nagy Márton a keleti és nyugati gazdaságok találkozási pontjává tenné hazánkat.

Szerző(k): T. E.
12.
11.
10:08
Még nem dőlt el, EU-biztosan fütyülhetnek-e a vonatok a Belgrád-Budapest vonalon

Még nem dőlt el, EU-biztosan fütyülhetnek-e a vonatok a Belgrád-Budapest vonalon

A kínai cég sok országban csinált már ilyet, a rendszerei működnek is, de az EU-ban még nem dolgoztak, és nem tudni, hogy az EU-s szabványoknak megfelelően be tudják-e fejezni a magyarországi munkát.

Szerző(k): Economx
11.
06.
08:59
Nagy Márton büszke rá, hogy a kínaiak első számú célpontjai lettünk

Nagy Márton büszke rá, hogy a kínaiak első számú célpontjai lettünk

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter erről a világ egyik legnagyobb rendezvényén, a hatodik Kínai Nemzetközi Import Expón beszélt, Sanghajban. Előadásában hangsúlyozta, hogy Magyarország elutasítja a blokkosodást támogató politikákat, összekapcsolódásra törekszik nyugat és kelet között.

Szerző(k): Economx
10.
16.
17:33
Már Kínában is a magyar gazdasági kapcsolatokról beszélnek

Már Kínában is a magyar gazdasági kapcsolatokról beszélnek

Tovább mélyült a gazdasági összefonódás a magyar és a kínai állam között: ezúttal az ázsiai állam hangoztatta a kapcsolat sikerességét odahaza.

Szerző(k): Zádori Bence
09.
27.
09:46
A kínaiak csak modern vasutat tudnak építeni, de a Budapest-Belgrád vonal nem ilyen

A kínaiak csak modern vasutat tudnak építeni, de a Budapest-Belgrád vonal nem ilyen

Az eltérő kínai és európai műszaki megoldások miatt komoly szakmai problémák nehezítik a vasútvonal építését.

Szerző(k): Economx