Sokszor a csillagháborút akarják eladni a kis-és közepes vállalkozásoknak (kkv), amikor digitalizációs fejlesztéseket próbálják rájuk sózni, miközben a legtöbb magyar - akár ipari termeléssel foglalkozó - cégnek valójában sokkal kisebb léptékekben kellene gondolkodnia. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a gyártási mennyiségen nem tudna komolyan javítani a kevésbé költséges megoldásokkal. A „Mintagyár” projektjében a Budapesti Műszaki Egyetemen (BME) működő Ipar 4.0 Technológiai Központ éppen az eligazodásban akarja segíteni a vállalkozásokat, állapotfelméréssel, bemutatókkal és képzési programokkal.
Szerző(k): Szabó DánielA BME Hallgatói Önkormányzata és a KÖSZ, Hankook! (Közösségi Összefogás a Szebbért) május 9-ére szemétszedést szervez a a Duna Szabadság és Petőfi híd által határolt partszakaszára.
Szerző(k): Szabó DánielÖt és fél éve a leglassúbb növekedési ütemet mutatta januárban az euróövezeti gazdaság teljesítménye a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet kedden publikált elemzése szerint.
Szerző(k): Domokos LászlóA paksi bővítés volt kormánybiztosának, Aszódi Attilának vagyoni adataiban szerepelhet a kirúgása utáni illetménye - legalább is erre utal, hogy a bankszámláján az előző vagyonnyilatkozatához képest plusz 3,8 millió forint van.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Európai Unió mesterséges intelligenciával (Artifical Intelligence - AI) összefüggő kutatási és innovációs pályázatát hét pályázó közül az AI4EU konzorcium nyerte el, amelynek tagja a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem is - adta hírül a BME.
Szerző(k): Domokos LászlóAutonóm járműirányítási mérnök mesterszakot indít szeptemberben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) közlekedésmérnöki és járműmérnöki kara. Az angol nyelvű képzés célja, hogy a járműipar legdinamikusabban fejlődő területéhez kapcsolódva, az önvezető járművek fejlesztésére képezzenek szakembereket.
Szerző(k): Dzindzisz SztefanMagyarország első blokklánc (blockchain) versenyét rendezik meg tavasszal a Blockchaineum alapítói a Corvinus Fintech Centerrel közösen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és az Eötvös Lóránd Tudományegyetem közreműködésével - közölték az MTI-vel a szervezők.
Szerző(k): Domokos LászlóAzok a jóslatok, hogy tíz éven belül mindenki elektromos autóval fog járni, nem reálisak, ennek az infrastruktúra hiánya és az emberi hozzáállás is oka - mondta Bokor József akadémikus, a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója a hétfői Magyar Nemzetben.
Szerző(k): Szabó Zsuzsanna