A párizsi statisztikai hivatal jelentése szerint a francia ipari bizalom decemberben - 2000 júniusa óta először - emelkedett, mégpedig a novemberi 89-ről 90 pontra. Az adatból azonban nem sokan vonnak le messzemenő következtetést, hiszen a novemberi ipari bizalom 1993 decembere óta a legalacsonyabb volt, így a kicsivel magasabb érték feltehetően korrekció.
Szerző(k): Bana PéterA nyolcéves októberi 84,7 pontos mélység után novemberben alig, 84,9 pontra kúszott fel a müncheni Ifo gazdaságkutató német üzleti bizalmat felmérő indexe. Az elemzői konszenzus mindazonáltal egyaránt elképzelhetőnek tartott ugyenekkora csökkenést is. A kilátások részindexe 89,6 pontról 90,9 pontra emelkedett, azaz fél évre előre tekintve nagyobb mértékben nőtt a nyugat-német vállalatok derűlátása.
Szerző(k): Bana PéterA Bank of Japan negyedévente tankan üzleti bizalmi felmérése ugyan hosszú recesszióra utal, de a legnagyobb feldolgozóipari vállalatok megkérdezése alapján adódott szeptemberi -33 pontos érték -38 pontra esése kedvezőbb volt, mint az elemzői konszenzusban szereplő -43 pont.
Szerző(k): Bana PéterAz egyesült államokbeli Conference Board (CB) magyar idő szerint 16 órakor hozza nyilvánosságra novemberi fogyasztói bizalmi indexét, amelyre az elemzői konszenzus 86,4 pont az októberi 85,5 pont után. Ez lenne az első emelkedése öt hónap óta.
Szerző(k): Bana PéterA német üzleti bizalmat 7000 vállalatvezető megkérdezése alapján felmérő Ifo gazdaságkutató nyugati országrészre vonatkozó indexe a szeptemberi 85 pont után októberre 84,7 pontnak adódott. Az elemzők általában 85-86 pont közötti értékre számítottak, de akadtak, akik 83,6 pontot valószínűsítettek.
Szerző(k): Bana PéterA szeptemberi -15 pontról októberben -14 pontra nőtt Franciaországban a fogyasztói bizalom - jelentette a párizsi statisztikai hivatal. Az adat a derűlátó és borúlátó háztartások közötti különbséget méri.
Szerző(k): Bana PéterA brit fogyasztói bizalom a szeptemberi -1-ről októberben -5 pontra esett vissza a Martin Hamblin GfK piackutató felmérése szerint. Ez a negyedik egymást követő hónap, amikor csökkent a fogyasztói bizalom, főként az elbocsátásoktól való félelem miatt.
Szerző(k): Bana PéterA szeptemberi +1 pontról októberben a több mint kétéves mélypontot jelentő -9 pontra zuhant a cseh iparvállalatok üzleti bizalmmi indexe, ami a prágai statisztikai hivatal szerint főleg a külső kereslet apadásával függ össze. A mutató a szektor vállalatainak a keresletre, a készletekre, és a jövőbeni termelési kilátásokra vonatkozó helyzetértékelését összegzi.
Szerző(k): Bana Péter