Veszélyes sárgabarack, rákkeltő konyhai eszközök, allergén tejes turmix, szalmonellás szezámpaszta, szennyezett csipsz, kiolvadt mirelit termék, romlott vagdalt hús konzerv – íme néhány példa az lemúlt időszak terméséből. Ezeket a termékeket hívta vissza a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a sajtóhírek szerint.
Azonban ezután már a vásárlóktól is függ, hogy ezekkel a termékekkel mi lesz. Illetve az is egy kérdés, hogy
Kapcsolódó
egyáltalán követik-e a fogyasztók ezeket a híreket.
Hogy kiderítsük az igazságot, a legnagyobb kiskereskedelmi láncokhoz fordultunk, és végül a Spar és a Lidl révén betekinthettünk némileg a kuliszák mögé is.
A Spar közlése szerint kevésszer kell vásárlói visszahívást alkalmazniuk, mert
az esetek többségében már gyártói jelzés, logisztikai vagy áruházi jelzés alapján zárolni tudják a problémás terméket.
Amennyiben az érintett termék mégis a vásárlókhoz kerül, akkor azt az értékesítés helyén tájékoztató táblával, illetve a honlapukon transzparensen jelzik – hangsúlyozták.
Arra vonatkozóan viszont nem gyűjtenek adatot, hogy hány százalékát hozzák vissza a vásárlók a visszahívott termékeknek. Ez a szám egyébiránt függ a terméktől,
- a probléma jellegétől (például egy hibás allergén jelölés értelemszerűen, csak az érintetteket aktivizálja),
- a termék lejárati idejétől (friss termék esetén már lehet elfogyasztotta a vevő, hosszabb lejárat esetén még a háztartásban van),
de nagyságrendileg ez a visszahozott tétel a néhány darabtól az egy-kétszáz darabig terjedhet.
A Spar minden esetben a termék aktuális fogyasztói árát adja vissza, az érintett maradék készletet pedig megsemmisítik, illetve általában a NÉBIH határozat elő is írja, hogy hogyan kell dokumentálni a termék további sorsát.
A visszahívásokkal kapcsolatban a Lidl Magyarország azt közölte az Economx-szal, hogy egy jól működő, standardizált, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően gyors reakcióra képes rendszert működtet, így az áruházlánc kollégái jól felkészültek az ilyen helyzetekre, ezáltal felmerülő termékprobléma esetén a fogyasztókat gyorsan tudja tájékoztatni, és azonnali hatállyal megkezdődhet az érintett termékek visszagyűjtése.
A visszaérkező termékeket, valamint a fennmaradó raktárkészletet a vállalat megsemmisíti – árulták el. Ugyanakkor az éves szintű kifizetés összegét, valamint a százalékos arányt azonban a Lidl üzleti titokként kezeli.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Veszélyes hiba miatt rendeltek el tömeges visszahívást: több százezer autó tűnik el az utakról
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek