Itthon is kapható már az Volkswagen (VW) Caddynek az a változata, amelybe DSG váltót szerelnek. Az új típusú váltó optimális működése szinte észrevehetetlenül rövid kapcsolási időt és egyidejűleg rendkívüli kényelmet eredményez. Az eddig csak személyautóknál használt és bevált váltót teljesen új területen alkalmazza a VW kishaszonjármű-gyára, s ezt az újdonságot a dobozos és kombi Caddyk vezetői közül különösen azok fogják értékelni, akik a városi forgalomban kénytelenek araszolva vezetni. Az automata váltóval szerelt turbódízel Caddyk eddig nem voltak olyan takarékosak, mint a manuális váltóval szerelt társaik. Ez a körülmény különösen a fogyasztásra érzékeny vevőkről ismert haszonjárműpiacon akadályozta a dízelmotor és az automata váltó párosításának elterjedését. A Caddy TDI-DSG-vel a hétköznapi célú használat esetén most először hasonló arányú az üzemanyag-fogyasztás a manuális váltóval szerelt változatok és egy automata váltós autó között. A DSG-váltó a kasseli VW-gyárban készül, szerkezetét speciálisan a fogyasztásorientált európai ügyfelek igényeire szabva alakították ki. Más automata váltókhoz képest – röviden összefoglalva – az a legjelentősebb különbség, hogy a DSG-nél nincs hidraulikus fordulatszám-figyelő, hanem a kettős kuplunggal rendelkező váltóban a következő fokozat állandóan készen áll. A keresztben beépített váltóműben két nedves kuplung található – amely a szárazhoz képest magasabb hőterhelést képes elviselni és jobban szabályozható –, s ezek hidraulikus nyomásszabályozóval rendelkeznek. Az 1. tengelykapcsoló (K1) a páratlan számú fokozatokat és a hátramenetet, míg a 2. tengelykapcsoló (K2) a páros számú fokozatokat működteti. Alapjában véve így „kettő az egyben” váltóról van szó. E kuplungvezérlésnek köszönhetően megszűnik a húzóerő-kiesés és dinamikus, kényelmes kapcsolási érzet jön létre. A DSG-váltó hatásfoka szinte eléri a hagyományos manuális váltóét, amely egyrészt a Mechatronik nevű intelligens hidraulikus és elektronikus váltóvezérlésnek, másrészt a két nedves kuplungnak és a két részre „osztott” fokozatoknak köszönhető. Ez a kombináció lehetővé teszi, hogy a következő kapcsolási fokozat állandóan „készenlétben áll” a működésre. Például amikor a jármű harmadik fokozatban halad, már bekapcsolt állapotban, „ugrásra készen vár” a negyedik fokozat, amely ilyenkor még inaktív. Mihelyt a jármű eléri a negyedik fokozathoz ideális sebességet, kiold a harmadik fokozathoz kapcsolódó kuplung, és hirtelen aktiválódik a negyedik fokozat tengelykapcsolója. A két kuplung nyitása, illetve zárása közötti átmenet hozza létre a fent vázolt komfortos kapcsolást. A teljes kapcsolási művelet néhány századmásodperc alatt megy végbe. A teljesen automata működésű „D” és „S” (sport) fokozat mellett a DSG Tiptronic funkcióval is rendelkezik, amely manuális kapcsolást is lehetővé tesz.