Egy 2022. január 18. közzétett bejegyzése szerint a hamburgi Eye/o start-up vállalkozás újabb fontos pert nyert internetfogyasztók számára. Az ügyet a német Axel Springer kiadó vitte a bíróságra, mert nem tetszett nekik, hogy weblapjaikról letilthatóak voltak a reklámok. Utoljára 2018-ban indított hasonló támadást a kiadó, akkor a szövetségi bíróságon keresztül, amit szintén elvesztett.
A mostani per jogalapjának a HTML kódot szánták, hogy az általuk megjelenített tartalmat, ne lehessen külső kiterjesztéssel megváltoztatni.
Az Eye/o szerint azért mérföldkő a per az internet szabadsága szempontjából, mert ez a szerzői jogi védelem kiterjedt volna valamennyi modern böngészőfunkcióra. Így azonnal illegálissá válhatott volna minden adatvédelmi, nyomkövetési és fordítási funkciót, akadálymentesítést, CSS-módosítást, valamint hirdetésblokkolást lehetővé tevő alkalmazás. A cég győzelemének köszönhető, hogy továbbra sem a webfejlesztőknek kell egyéni engedélyeket kérni kiadóktól.
Kai Recke, az Eye/o jogi főtanácsosának véleménye szerint egyértelműen "túl messzire ment" az Axel Springer. Ettől függetlenül, a kiadó aggodalma érthető. A legtöbb esetben a hirdetésekből származik egy-egy kiadó legnagyobb bevétele, ha ezeket blokkolják, kevesebb pénz jut tartalomgyártásra. Egy 2021-es felmérés szerint az internethasználók több mint 46 százaléka használ valamilyen reklámblokkoló bővítményt.
Legolvasottabb
A Karmelitába tart Magyar Péter
Brüsszel beelőzheti Orbán Viktort, még az EU-csúcs előtt dönteni akar
„Célirányos visszaélések voltak” – a belügyminiszter kemény vádakkal indokolja az átalakítást
Fontos döntést hoztak a 14. havi nyugdíjról a parlamentben
Figyelmeztet a nyugdíjszakértő: 280 ezer forint állami támogatást is be lehet gyűjteni még idén
Reagált Trump felszólítására Zelenszkij: "Készen állok, két feltétellel"
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Nem áll le a kormány a pénzosztogatással, újabb milliárdokról döntöttek
Mi a gond a mai pénzrendszerrel, és hogyan lehetne jobbá tenni?