Microsoft az elmúlt években szinte mindent bevetett azért, hogy a felhasználók ne a Google Chrome-ot, hanem a saját Edge böngészőjét válasszák – írja a HVG. Az egyik legvitatottabb húzás az volt, amikor a Chrome letöltési oldalán megjelenítettek egy Edge-reklámot – mintha a Google maga ajánlaná a rivális böngészőt.

Hasonló trükköt alkalmaztak a Bing keresőben is: ha valaki ott keresett rá a Chrome-ra, egy hatalmas felhívással próbálták maradásra bírni – vagyis inkább marasztalni – a felhasználókat az Edge mellett. 

Ez a taktika ugyan már két éve folyik, most azonban látványosan eltűntek ezek az üzenetek. 

A változásra a Neowin portál figyelt fel, és arra is, hogy csak ott tűntek el a felhívások, ahol hatályban van az uniós digitális piacokról szóló törvény (DMA), tehát az EU-s direktívákkal nem szeretne szembemenni a Microsoft.

A DMA többek között előírja, hogy az operációs rendszereknek – így például a Windowsnak – lehetőséget kell adniuk a felhasználóknak arra, hogy már az első böngészőindításkor maguk válasszák ki, melyik szoftvert szeretnék használni.

A Microsoft visszalépése tehát vélhetően nem önszántából történt, hanem az uniós szabályok miatt. Ettől függetlenül sok felhasználó örülhet ennek. A baj ugyanis nem az volt, hogy a cég a saját termékét próbálta előtérbe helyezni – sokkal inkább az, hogyan tette: túltolt reklámokkal, félrevezető üzenetekkel és tolakodó figyelemeltereléssel.