A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI reklámokban való növekvő használata várhatóan 3,5 billió dollárra növeli a globális szórakoztató- és médiaipar bevételét 2029-re – adta hírül a Reuters.
Ismert, az Economxnak korábban a Hello Agency elárulta: fontos, hogy egy MI-n alapuló chatbot nem elad, hanem orientál, azaz nem vásárlási kényszert generál, hanem segít dönteni. Emellett a mesterséges intelligencia korszakában a márkák megbízhatósága, információs gazdagsága és következetessége válik már elsődlegessé az érzelemre támaszkodó márkadöntések helyett.
A tanácsadó cég csütörtökön publikált, a 2025-29-es globális szórakoztató és médiakilátásaira vonatkozó jelentésében közölte, hogy
az iparág várhatóan 3,7 százalékos összetett éves növekedési ütemet fog felmutatni a következő négy évben.
Úgy látják, a növekedést a nem digitális kategóriák, például az élőben közvetített események is támogatni fogják.
Miért is fontos ez?
Az infláció és a változó vámpolitika okozta gazdasági bizonytalanság arra készteti a fogyasztókat, hogy csökkentsék a nem létfontosságú kiadásaikat, ami nyomást gyakorol a szórakoztató-elektronikai előfizetésekre, a mozilátogatásokra és a digitális médiára.
Most a reklám az iparág egészének bevételnövekedésének jelentős mozgatórugójává válik
– közölte a PwC.
A számok nyelvén a jövő
A digitális formátumok részaránya 2024-ben a teljes hirdetési bevétel 72 százalékára rúgott, ám 2029-re 80 százalékra fog emelkedni. A jelentés szerint az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia és a hiperperszonalizáció, avagy személyre szabás, várhatóan nagyobb végfelhasználói elterjedést fognak előidézni.
A PwC szerint a okostévéből származó hirdetési bevételek négy év múlva vélhetően már elérik az 51 milliárd dolláros szintet, méghozzá a magasabb digitális elköteleződésnek köszönhetően.
Az iparág várhatóan profitál majd a videojátékokból származó erős bevételekből is, ezek pedig az előrejelzések szerint 2029-re elérik a 300 milliárd dollárt.
Kapcsolódó
Egyfajta általános makrogazdasági nyomás nehezedik az egyénekre, a családokra, és a reklámok kezdik ezeket javarészt támogatni
– fogalmazott Bart Spiegel, a PwC US globális szórakoztatóipari és médiavezetője.
Az iparág „mindig is az élvonalban járt a technológiai innováció terén, de a vállalatoknak továbbra is rugalmasnak és proaktívnak kell maradniuk, hogy alkalmazkodjanak a jövőhöz, és kielégítsék a fogyasztók igényeit egy olyan ökoszisztémában, amely jutalmazza a kreativitást és a személyre szabott tartalmakat” – vetítette előre Spiegel.
Emlékezetes, egy nem sokkal korábbi felmérés ugyanakkor azt találta, az MI teljesen átírja a munkaerőpiacot, s hatásai révén a diplomások tetemes része változtat karriertervein.
Annyi a világ, amennyit a mesterséges intelligencia mutat belőle
Manapság egyre inkább azon kaphatjuk magunkat, hogy már nem is keresünk rá a hírekre, hanem a telefonunk híraggregátorát használjuk erre a célra. Vagy, ami ennél is újabb, hogy megkérdezzük a ChatGPT-t: mik a hírek? Ilyen helyzetben a keresőmotorok jövője erősen kérdéses, a chatbotok „válaszmotorja” viszont annál fajsúlyosabb. Részletek.AI Summit 2025 – A régió legnagyobb mesterséges intelligencia konferenciája

Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Orbán Viktor vörös vonalat húzott az EU-nak: "Ez nyílt hadüzenet lenne"
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Még nincs vége a Lázár–Strabag-ütközetnek, újabb kemény lépést tett a minisztérium
Nem is gondolná, hogy töltenek a magyarok
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy