A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI reklámokban való növekvő használata várhatóan 3,5 billió dollárra növeli a globális szórakoztató- és médiaipar bevételét 2029-re – adta hírül a Reuters.

Ismert, az Economxnak korábban a Hello Agency elárulta: fontos, hogy egy MI-n alapuló chatbot nem elad, hanem orientál, azaz nem vásárlási kényszert generál, hanem segít dönteni. Emellett a mesterséges intelligencia korszakában a márkák megbízhatósága, információs gazdagsága és következetessége válik már elsődlegessé az érzelemre támaszkodó márkadöntések helyett.

A tanácsadó cég csütörtökön publikált, a 2025-29-es globális szórakoztató és médiakilátásaira vonatkozó jelentésében közölte, hogy

az iparág várhatóan 3,7 százalékos összetett éves növekedési ütemet fog felmutatni a következő négy évben.

Úgy látják, a növekedést a nem digitális kategóriák, például az élőben közvetített események is támogatni fogják.

Miért is fontos ez?

Az infláció és a változó vámpolitika okozta gazdasági bizonytalanság arra készteti a fogyasztókat, hogy csökkentsék a nem létfontosságú kiadásaikat, ami nyomást gyakorol a szórakoztató-elektronikai előfizetésekre, a mozilátogatásokra és a digitális médiára.

Most a reklám az iparág egészének bevételnövekedésének jelentős mozgatórugójává válik 

– közölte a PwC.

A számok nyelvén a jövő

A digitális formátumok részaránya 2024-ben a teljes hirdetési bevétel 72 százalékára rúgott, ám 2029-re 80 százalékra fog emelkedni. A jelentés szerint az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia és a hiperperszonalizáció, avagy személyre szabás, várhatóan nagyobb végfelhasználói elterjedést fognak előidézni.

A PwC szerint a okostévéből származó hirdetési bevételek négy év múlva vélhetően már elérik az 51 milliárd dolláros szintet, méghozzá a magasabb digitális elköteleződésnek köszönhetően.

Ismeretes, az AI alkalmazása ma már alapvetés a techiparban, mivel számos felhasználási területet lefed, és az élő emberi munka szerves kiegészítőjeként szolgálhat: egyre több pénzügyi szolgáltató alkalmaz mesterséges intelligenciát az adatelemzés és döntéstámogatás terén, de már azonnali fizetési tranzakciók valós időben történő elemzését is elvégzi az online csalások elleni védelem érdekében.Ahogy azt megírtuk, a reklámügynökségek jövője, hogy AI-barát tartalmakat és kampányokat készítenek, az adatokat pedig ugyancsak valós időben elemzik. Ezzel együtt a weblapok jelentősége is megváltozik, mivel az AI-modelleket etetni kell. A vállalatok kezdenek rájönni, hogy rivalizálás helyett kooperálni kell az MI-vel.

Az iparág várhatóan profitál majd a videojátékokból származó erős bevételekből is, ezek pedig az előrejelzések szerint 2029-re elérik a 300 milliárd dollárt.

Egyfajta általános makrogazdasági nyomás nehezedik az egyénekre, a családokra, és a reklámok kezdik ezeket javarészt támogatni 

– fogalmazott Bart Spiegel, a PwC US globális szórakoztatóipari és médiavezetője.

Az iparág „mindig is az élvonalban járt a technológiai innováció terén, de a vállalatoknak továbbra is rugalmasnak és proaktívnak kell maradniuk, hogy alkalmazkodjanak a jövőhöz, és kielégítsék a fogyasztók igényeit egy olyan ökoszisztémában, amely jutalmazza a kreativitást és a személyre szabott tartalmakat” – vetítette előre Spiegel.

Emlékezetes, egy nem sokkal korábbi felmérés ugyanakkor azt találta, az MI teljesen átírja a munkaerőpiacot, s hatásai révén a diplomások tetemes része változtat karriertervein.

Annyi a világ, amennyit a mesterséges intelligencia mutat belőle

Manapság egyre inkább azon kaphatjuk magunkat, hogy már nem is keresünk rá a hírekre, hanem a telefonunk híraggregátorát használjuk erre a célra. Vagy, ami ennél is újabb, hogy megkérdezzük a ChatGPT-t: mik a hírek? Ilyen helyzetben a keresőmotorok jövője erősen kérdéses, a chatbotok „válaszmotorja” viszont annál fajsúlyosabb. Részletek.