A Terracotta malware-t tartalmazó androidos applikációkat azonosítottak, amelyek 2020 júniusában egyetlen hét alatt több, mint 2 milliárd hamis reklám kattintást generáltak, körülbelül 65 000 fertőzött eszköz segítségével. A felhasználókat úgy bírták a programok telepítésére, hogy ingyenes terméket vagy kupont ígértek a számukra hirdetésben, de ezek soha nem érkeztek meg.
Cserébe a fertőzött eszközökön az alkalmazások egy hamis böngésző segítségével reklámokat töltöttek be és ezeken automatizált módon valós felhasználói interakciót imitáló kattintásokat generáltak.
A Google gyorsan reagált és eltávolította az adware-t tartalmazó appokat az alkalmazásboltból, valamint a már telepített káros appokat letiltotta a felhasználók eszközein. Az érintett alkalmazások listája itt érhető el - írja a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a Security Affairs alapján.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Fordulat a háborúban? Moszkva terrort emlegetett, majd elbukta légiereje jelentős részét

Budapest a csőd szélére került, Tarlós István meg is nevezte a felelőst

Ennyi volt: már ezt is tilos a bőröndbe tenni a repülőn

Lecsapott az új Covid, fertőz, mint a pestis, intézkedett a WHO

Igen szoros küzdelem után megvan a végeredmény: Karol Nawrocki az új lengyel elnök

Új célcsoport jelent kihívást a Balatonnál, nem győzik őket kiszolgálni

Mit tervez a pünkösdi hosszú hétvégén? Ilyen időre számítson

Egyre nagyobb a gond Hévízen – a megoldás pedig nem nagyon érkezik

Őrülten néz ki, de van benne logika: így rakják a napelemeket a bajorok
