A Terracotta malware-t tartalmazó androidos applikációkat azonosítottak, amelyek 2020 júniusában egyetlen hét alatt több, mint 2 milliárd hamis reklám kattintást generáltak, körülbelül 65 000 fertőzött eszköz segítségével. A felhasználókat úgy bírták a programok telepítésére, hogy ingyenes terméket vagy kupont ígértek a számukra hirdetésben, de ezek soha nem érkeztek meg.
Cserébe a fertőzött eszközökön az alkalmazások egy hamis böngésző segítségével reklámokat töltöttek be és ezeken automatizált módon valós felhasználói interakciót imitáló kattintásokat generáltak.
A Google gyorsan reagált és eltávolította az adware-t tartalmazó appokat az alkalmazásboltból, valamint a már telepített káros appokat letiltotta a felhasználók eszközein. Az érintett alkalmazások listája itt érhető el - írja a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a Security Affairs alapján.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Itt a váratlan fordulat: Brüsszel kicsit odavert Putyinnak, de lecsapni készül Ukrajnára

Iszonyú halpusztulás: elhullott állatok tonnáit szállították el a Velencei-tóból, ez áll a háttérben

Hiába a küzdelem: elúszott a pulykapénz és a nyugdíjasok juttatása is a patinás magyar vállalatnál

Áttörés jöhet az egészségügyben: már csak a kórházakkal kell megtalálni a közös hangot

Gyermekvállalási válság: Taylor Swift lehet a demográfiai fordulat kulcsa

Megnehezíthetik ugyan, de nem tilthatják az önkormányzatok a beköltözést

Putyin: „Idióták, ha majd szájon csókolnak, az sem lesz elég”

Új adócsomaggal rukkolt elő a kormány: mutatjuk, mik változnak meg

Erdogan nem győz hízelegni, de Moszkva továbbra is ködösít
