Az Ecommerce Hungary, a hazai internetes kereskedőket egyesítő érdekvédelmi szervezet, beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), kérve a kínai Temu elleni versenyhivatali vizsgálatot. Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja szerint elfogadhatatlan, hogy a Temu agresszív marketingkampánnyal és fenntarthatatlanul alacsony árakkal ellehetetlenítse a magyar kereskedőket – írja a nuus.hu. 

Az elmúlt hetekben a Temu óriási sikereket ért el, felhasználói számát megnövelte és jelentős piaci részesedést szerzett a globális online kereskedelemben. Azonban az agresszív marketingkampány és a rendkívül alacsony árak miatt a helyi kereskedők és érdekképviseletek egyre inkább aggodalommal figyelik a Temu térnyerését.

Piactorzító hatása lehet a Temunak 

A beadvány szerint a Temu által alkalmazott gyakorlatok, például a fogyasztói árakhoz képest feltüntetett kedvezmények és manipulatív értékesítési technikák tisztességtelenek és megtévesztőek lehetnek.

Az Ecommerce Hungary azt várja, hogy a beadvány révén minimális szabályozást érhetnek el a kínai óriással szemben, hogy a hazai kereskedők fair versenyben tudjanak részt venni.

Sokan persze szkeptikusok, és nem hiszik, hogy érdemi változás érhető el

Ezt már alig lehet bírni, a feje tetejére állítják az áruszállítást a kínai webshopok

A Shein és a Temu gyors térnyerése miatt felborult a globális légifuvarozási ágazat is, mivel egyre kiélezettebb a verseny a korlátozott számú helyekért.

A részletekről ITT írtunk bővebben.