A teherszállító jelenleg Kína felé tart, miután az Egyesült Királyságban kirakodta szállítmányát - számolt be az Euronews.

A csatorna üzemeltetője eredetileg közel egymilliárd dollárt követelt a hajó által okozott károkért, később ezt 550 millióra csökkentették.

Márciusban hat napra le kellett állítani a forgalmat a Szuezi-csatornán, mivel megfeneklett és keresztbe fordult rajta egy óriás konténerszállító hajó. A panamai lobogó alatt hajózó Ever Given egy homokviharban futott zátonyra, elzárva a csatornát, és felborítva a közlekedést a világ egyik legforgalmasabb hajózási útvonalán, amivel tovagyűrűző hatást váltott ki a világkereskedelemben.

A korábbi hírek szerint a hajó 25 kilométer per órás sebességgel haladt a csatornában, ami 8-9 kilométer per órával haladja meg a megfelelő sebességet.

A kártérítési vita miatti három hónapos patthelyzet július elején zárult le, miután a Szuezi-csatorna Hatóság jogi képviselői és a konténerszállító hajó tulajdonosai egy nem nyilvános összegű, bíróságon kívüli kompenzációs megállapodást írtak alá.

A 193 kilométer hosszú Szuezi-csatorna kritikus fontosságú az Európa és Kína közötti tengeri fuvarozásban. Itt halad át a világkereskedelemben forgó áruk 10-12 százaléka, ami naponta körülbelül ötven hajót jelent.

A csatorna több nappal rövidíti le az utat, ezért sok fuvarozócégnek kellett fontolóra vennie, hogy átirányítja-e hajóit az Afrikát megkerülő útvonalra, vagy várakoztatja azokat a mentésre várva.