A fapados légitársaságok többsége ragaszkodik hozzá, hogy az utasok a saját oldalukon foglaljanak és ne egy online utazási irodán keresztül. A Ryanair-nél azonban ez most változni fog.

Az Utazómajom emlékeztet rá, hogy a Ryanair volt az cég, amelyik folyamatosan perelte az online utazási irodákat, ha azok eladták a jegyeiket. Most azonban az ír székhelyű légitársaság megegyezett a Kiwi.com-mal.

A Kiwi.com-hoz hasonló online utazási irodák eddig csak úgy tudtak friss árat közölni az utasokkal, ha folyamatosan böngészték algoritmusokkal a Ryanair oldalát.

Emiatt azonban sokszor megtörtént, hogy egy olcsónak hitt repülőjegy a továbbkattintás után már jóval drágább lett, mivel akkor frissítette a rendszer az aktuális árat.

A Kiwi.com vállalta, hogy innentől kezdve nem scrapeli a Ryanair oldalát, a légitársaság pedig ezért cserébe közvetlen hozzáférést ad az adataihoz. A Kiwi emellett vállalta, hogy azon az áron értékesíti a jegyeket és szolgáltatásokat, amelyen a Ryanair oldalán is megvásárolhatóak.

Mindemellett a Kiwi-n foglaló utasok a saját e-mail címükkel hozzáférést kapnak a myRyanair fiókhoz, amelynek segítségével további módosításokat végezhetnek a foglalásukon vagy becsekkolhatnak a járatukra.

A Kiwi ügyfelei emellett mentességet kapnak a Ryanair ügyfél-ellenőrzési folyamata alól is, amit eredetileg arra találtak ki, hogy megnehezítsék az utazási irodákon keresztül jegyet vásárló utasok életét.

Amennyiben pedig átszállós Ryanair jegyet foglalnak az utasok és lekésik a járatot, a légitársaság megengedi, hogy a Kiwi a következő szabad járatra rakja át őket ingyenesen.

Merészet húzott a Ryanair: ha senkinek nem kellenek a „problémás” Boeingek, átveszi őket

Persze, ha jó áron adják őket. A fapados társaság vezére szerint ezek fantasztikus gépek, igaz a minőségen még egy kicsit javítani kell.