A Ryanair szerint a megszüntetés a nemzeti fogyasztóvédelmi ügynökségek nyomásának, az általa hozott új ügyfél-ellenőrzési intézkedéseknek, illetve egy nemrégiben hozott ír legfelsőbb bírósági ítéletre adott válasznak köszönhető, amely megakadályozza bizonyos technológiák használatát a weboldalának feltérképezéséhez – írja a Reuters

Ryanair, az utasok száma alapján Európa legnagyobb légitársasága közleményben üdvözölte az online utazási irodák, köztük a Booking.com, a Kiwi és a Kayak lépését.

A légitársaság az elmúlt években számos jogi eljárást indított az utazási irodákkal szemben, azzal érvelve, hogy egyesek további díjakat számítanak fel, és akadályozzák az ügyfelekkel való kommunikációt.

A légitársaság szerint néhány becsületes iroda, mint például a Google Flights – amelyek nem számítanak fel rejtett felárat – továbbra is értékesíti a Ryanair járatait.

Nagy változást nem várnak a profitban 

A Ryanair arra számít, hogy a lépés decemberben és januárban 1 vagy 2 százalékkal növeli az üres helyek arányát járatonként, de nem számít arra, hogy ez jelentősen befolyásolja az egész éves forgalmi volument vagy az egész éves adózás utáni profitra vonatkozó előrejelzését.

légitársaság szerdán közölte, hogy decemberben az egy járatra jutó üres helyek átlagos száma 9 százalékra emelkedett a tavalyi év azonos hónapjának 8 százalékáról. A légitársaság decemberben 12,5 millió utast szállított, ami 9 százalékkal több, mint 2022 decemberében, annak ellenére, hogy a gázai háború miatt több mint 900 járatot töröltek.

Szörnyű tragédia történik, ha nem profik a légiutas-kísérők

A légiutas-kísérők kőkemény kiképzést kapnak: érteniük kell a biztonságtechnikához, a pszichológiához, a kommunikációhoz, a pánikkezeléshez – mondta az Economxnak Varga G. Gábor légiközlekedési szakértő, akivel a Japan Airlines e heti balesete után beszélgettünk. Bővebben --->