Befektetési bankárokat alkalmazna a Revolut, mivel mérlegeli, hogy hitelezőt vásárol az Egyesült Államokban, elősegítve ezzel a növekedésüket az ottani piacon.

A Bloomberg forrásai szerint a fintech óriáscég tárgyalások folytatott potenciális tanácsadókkal egy megbízásról. A vállalat a rendelkezésre álló információk alapján még nem döntött arról, hogy akvizíciót hajt végre vagy saját banki engedélyt kér.

A hírügynökség úgy értesült, hogy a Revolut befektetési termékek bevezetésére készül az amerikai piacon. Erre utal az is, hogy a vállalat nemrégiben növelni kezdte a marketingkiadásait, hogy több ügyfelet csábítson a platformjaira, amiért többek között ingyenes metróutakat kínál a New Yorkban élő újonnan regisztrált felhasználóknak.

A Revolut évek óta partnerbankokon keresztül működik az Egyesült Államokban, 2021-ben nyújtotta be kérelmét arra vonatkozóan, hogy hitelt és egyéb banki szolgáltatásokat nyújthasson.

Mostanra azonban a versenytársaihoz hasonlóan a fintech is saját banki engedély megszerzésével próbál nagyobb részesedést szerezni a folyamatból. Sok befektetési bankár ugyanis arra számít, hogy Donald Trump kormánya enyhíteni fog a fúziók jóváhagyásának feltételein, miután az amerikai elnök nemrég a pénzügyi dereguláció korszakát nyitotta meg.

A Revolut azután kezdett el erősen gondolkodni az amerikai piac megközelíthetőségén, hogy több mint három évébe telt, mire hazai piacán, az Egyesült Királyságban banki engedélyt kapott. Ugyanakkor a cég még most is az úgynevezett mobilizációs fázisban van, ami azt jelenti, hogy szigorú szabályozói korlátozások kötik gúzsba a kezét a hazai üzleti tevékenységét illetően.

Világszerte a Revolutnak körülbelül 60 millió ügyfele van, tavalyi bevétele 72 százalékkal, 3,1 milliárd fontra nőtt.

Revolut: Nincs versenytársunk

A Revolut mára több mint kétmillió ügyfelet szolgál ki Magyarországon, világszerte pedig 60 millió felett jár a felhasználók száma. A digitális bank egyre nagyobb szeletet hasít ki a hagyományos bankolás világából, de ambíciói messze túlmutatnak a pénzügyeken. A vállalat kelet-közép-európai régiójának növekedési vezetőjével, Mariia Lukash-sal beszélgettünk növekedésről, tervekről, a magyar piac sajátosságairól és arról, miért nem a versenytársakat figyelik, hanem saját tempóban haladnak előre. Interjú.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.