Január 29-én eljött a kínai újév, beköszöntött a kígyó éve, és ennek apropóján számos kínai elektromos autógyártó vállalat változatos akciókat és szezonális leértékeléseket jelentett be, hogy felpörgesse a lanyhuló eladásokat. Ettől pedig azt várják, hogy legyőzik európai versenytársakat.
A kínai EV-vállalatok jelenleg elsősorban azzal küzdenek, hogy drágább modelljeik iránt egyre csökken a kereslet, ezért tartanak tőle, hogy nem tudják majd „kisöpörni” a készleteket. Nézzünk is néhány példát, hogy a gyártók milyen holdújévi promóciókkal igyekeznek meggyőzni a vásárlókat!
- az egyik kínai elektromos jármű startup, a Xpeng Motors nulla százalékos hitelekkel kínálja már négy modelljét is és az előleget is eltörölte;
- egy másik EV vállalat, a Nio is nulla százalékos hitelekkel operál;
- a Tesla sem maradhatott ki a leértékelésekből: 8000 jüanos (1061 eurós) támogatást biztosít a Model 3-ra, amely a legolcsóbb autója;
- maga a kínai kormány is beszállt az akciózásba, és 81 milliárd jüan (10,7 milliárd euró) összegű támogatást biztosít, hogy a holdújévi ünnepek alatt is fellendítse a háztartási gépek, az elektromos autók és az okostelefonok értékesítését.
Mit szól ehhez Európa?
Bár a kínai EV-piac jelenleg lassul, még mindig lényegesen versenyképesebb, mint az európai, ráadásul évente újabb és újabb belépőkkel bővül, ahogy a kínai kormány támogatását is változatlanul élvezi – írja az Euronews.
Arról nem is beszélve, hogy a kínai elektromos autógyártók egyre nagyobb arányban vannak jelen az európai piacon, ahol olcsóbb járműveket kínálnak, jobb formatervezéssel és több funkcióval. Mindez még nehezebbé teszi az európai EV-gyártók számára, hogy felvegyék a versenyt a kínai riválisokkal, még ha csak ideiglenesen is.
Bár az EU magasabb importvámokat vetett ki az öreg kontinensre behozott kínai elektromos járművekre, a „büntetővámok” nem biztos, hogy elérik a tőlük várt európai hatást, olyan erőteljes a kínai előrenyomulás.
Még maradt kis idő a támogatott autóvásárlásra
Maradt a pályázati kasszában mintegy 8 milliárd forint, amelyből támogatást igényelhetnek a vállalatok elektromos járművek beszerzéséhez. De nem árt sietni, mert a pénz is fogy és az idő is sürget.A részletekről ITT írtunk bővebben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Határozott ítéletet mondtak a magyarok az EU-ról

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Nem vesződnek az árrésstoppal, jöhet az állami boltlánc

Ami ott elhangzott, biztosan nem lesz nyilvános – titkolózik a Kreml az orosz-amerikai tárgyalásokról

Van 4500 millió forint a lakosságnál, Varga Mihály dönt, meddig maradhat ott

Kormányzati hátraarc: most a fenntarthatósági célok kerültek a kukába

Alapos sikálásba fog a MÁV: utazótakarítók lepik el az InterCityket

Tilosban járnak a lakáskiadók, bekeményítenek a fővárosban
