Január 29-én eljött a kínai újév, beköszöntött a kígyó éve, és ennek apropóján számos kínai elektromos autógyártó vállalat változatos akciókat és szezonális leértékeléseket jelentett be, hogy felpörgesse a lanyhuló eladásokat. Ettől pedig azt várják, hogy legyőzik európai versenytársakat. 

A kínai EV-vállalatok jelenleg elsősorban azzal küzdenek, hogy drágább modelljeik iránt egyre csökken a kereslet, ezért tartanak tőle, hogy nem tudják majd „kisöpörni” a készleteket. Nézzünk is néhány példát, hogy a gyártók milyen holdújévi promóciókkal igyekeznek meggyőzni a vásárlókat!

  • az egyik kínai elektromos jármű startup, a Xpeng Motors nulla százalékos hitelekkel kínálja már négy modelljét is és az előleget is eltörölte;
  • egy másik EV vállalat, a Nio is nulla százalékos hitelekkel operál;
  • a Tesla sem maradhatott ki a leértékelésekből: 8000 jüanos (1061 eurós) támogatást biztosít a Model 3-ra, amely a legolcsóbb autója;
  • maga a kínai kormány is beszállt az akciózásba, és 81 milliárd jüan (10,7 milliárd euró) összegű támogatást biztosít, hogy a holdújévi ünnepek alatt is fellendítse a háztartási gépek, az elektromos autók és az okostelefonok értékesítését.

Mit szól ehhez Európa?

Bár a kínai EV-piac jelenleg lassul, még mindig lényegesen versenyképesebb, mint az európai, ráadásul évente újabb és újabb belépőkkel bővül, ahogy a kínai kormány támogatását is változatlanul élvezi – írja az Euronews.

Arról nem is beszélve, hogy a kínai elektromos autógyártók egyre nagyobb arányban vannak jelen az európai piacon, ahol olcsóbb járműveket kínálnak, jobb formatervezéssel és több funkcióval. Mindez még nehezebbé teszi az európai EV-gyártók számára, hogy felvegyék a versenyt a kínai riválisokkal, még ha csak ideiglenesen is.

Bár az EU magasabb importvámokat vetett ki az öreg kontinensre behozott kínai elektromos járművekre, a „büntetővámok” nem biztos, hogy elérik a tőlük várt európai hatást, olyan erőteljes a kínai előrenyomulás. 

Még maradt kis idő a támogatott autóvásárlásra

Maradt a pályázati kasszában mintegy 8 milliárd forint, amelyből támogatást igényelhetnek a vállalatok elektromos járművek beszerzéséhez. De nem árt sietni, mert a pénz is fogy és az idő is sürget.

A részletekről ITT írtunk bővebben.