Az igényekről az első kérelembenyújtástól számított 90 napon belül kell döntést hozni - közölte a hatóság. A korábban beérkezett izraeli és ukrajnai kérelmek már a közigazgatási hatósági eljárás szakaszában vannak, amelyben a hatóság elbírálja azokat. Az ugyan nem publikus, hogy melyik légitársaság adott be kérelmet, de Daniel de Carvalho a Wizz Air kommunikációs igazgatója a héten tartott sajtótájékoztatón azt mondta, hogy szeretnének új járatokat indítani Budapestről például Moszkvába és Tel-Avivba a Malév repülési jogainak megszerzésével. A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József pedig már a Malév február 3-i leállása után jelezte, hogy elsősorban a moszkvai, kijevi, isztambuli, Tel-Aviv-i jogokat szeretnék megszerezni.
Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehetne, de a reptér üzemeltetője túlzottan lassúnak tartja az eljárást. Minapi közleményükben kifogásolták, hogy hat hónappal a Malév csődje után még mindig nem ítélték oda az államközi szerződések által szabályozott útvonalak egyikét sem a légitársaságoknak.
A Liszt Ferenc-repteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét. A repülési jogok kiosztásáig ugyanis néhány, az EU-n kívüli célállomásra nem indulhatnak járatok Budapestről.
A korábban a Malév Zrt. által birtokolt jogok a légitársaság üzemben tartási és működési engedélyének megszűnését követően váltak kihasználatlanná. A Malév engedélyeit az NKH Légügyi Hivatal 2012. április 17-i határozataival vonta vissza. A légiközlekedési hatóság ezt követően kezdhette meg a kiosztási eljárásokat.
Az NKH azt is közölte: a légitársaságok maguk határozzák ugyan meg, hogy a repülési jog megszerzése után mikortól indítják el járataikat, de az időpont is része a pályázati anyagnak, és a kérelem értékelésekor ezt is figyelembe veszik. Hozzátették, hogy egy új célállomás beindításához több más engedélyt is meg kell szerezniük a társaságoknak, és több megállapodást is kell kötniük. Általában a leghamarabb az új jogosult kijelölését követő menetrendi időszakban kezdhetik meg a járatok közlekedtetését, hiszen a menetrendet is tervezni és engedélyeztetni kell.
Legolvasottabb
Katasztrófa az egészségügyben: 32 ezer beteg rekedt a műtők előtt, egyesek 2030-ra kaptak időpontot
Súlyos következménye lehet, hogy megduplázták az ingyenes készpénzfelvételi limitet
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Készüljön: hétfőn visszatér a tömeg a boltokba, berúgta az ajtót az árréstop
Nyomasztóan kemény évek jönnek az ingatlanpiacon, brutális számokat kellene hozni
Százezrek haltak bele az idén, pedig mindenki azt hitte, hogy irány a Hold
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Öt tuti jel, hogy 2025 volt a harmadik világháború első éve
Emelné a nyugdíjkorhatárt és csökkentené az egészségügyi szolgáltatásokat a kancelláriaminiszter