A montreáli székhelyű, 260 taglégitársasággal rendelkező kereskedelmi szervezet szerint a júniusi 39,4 milliárd dollárról 35,6 milliárd dollárra mérsékelte a légi cégek kumulált éves nyereségét, de még így is az eddigi legerősebb évet zárhatják a légitársaságok az adózott eredményt tekintve. Alexandre de Juniac, a szervezet vezetője kommentárjában azt mondta, az elmúlt három év a légiközlekedés egyik legjobb időszaka volt anyagi szempontból még akkor is, ha figyelembe veszik a bizonytalansági tényezőket. 2017 nehezebb év lesz a légitársaságoknak az emelkedő olajár miatt, de így is több mint 30 milliárd dollár összesített eredményt érhetnek el.
A légicégeknek továbbra is nagy figyelmet kell fordítaniuk a költségszintre, mivel jövőre a mostani 52 dolláros hordónként üzemanyagár 65 dollárra emelkedhet, ez pedig az utazási kedv csökkenését is hozhatja. Előrejelzések szerint az éves utasforgalom-bővülés a 2016-os 5,9 százalékról jövőre 5,1 százalékra lassulhat.
A nyereségesség földrészenként egyenlőtlenül oszlik el, a legjobb mutatókkal az észak-amerikai légitársaságok bírnak, a 35,6 milliárdos nyereségből 18,1 milliárd ebben a régióban képződhet. Európában erre az évre 7,5 milliárdos kumulált nyereséggel számolnak, míg jövőre ez az összeg 5,6 milliárdra csökkenhet. A világ légiforgalmának mintegy 40 százalékát adó Ázsia-Óceániában az idei 7,3 milliárd után jövőre 6,3 milliárd dollár nyereségre számítanak, míg a legnagyobb bővülést produkáló közel-keleti légicégek mindössze 300 millió dollár nyereségre számíthatnak az idei félmilliárdos eredmény után.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Ki kell irtani: rémrovar fenyegeti Európát, mindenen végigsöpörhet ez az invazív faj
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak