A kínai JD.com többségi tulajdonszerzése a MediaMarktban nem felvásárlást, hanem stratégiai partnerséget jelent, amely felgyorsítja az áruházlánc meglévő stratégiáját – szögezte le Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója a vg.hu-nak.
A távol-keleti ország második legnagyobb e-kereskedelmi vállalata már kiépítette infrastruktúráját az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban, saját logisztikai rendszerrel és adatközpontokkal. A MediaMarktban történő részesedésszerzés is ebbe az európai stratégiába illeszkedik.
A JD.com bevásárolta magát a cégbe, de nem beolvasztani, hanem fejleszteni kívánja
– hangoztatta Szilágyi, kiemelve, a cég „Kína teljes területén képes másnapi kiszállítást biztosítani – ez a logisztikai precizitás Európában is új szintet hozhat”
Az elektronikai vállalat ügyvezető azt is kijelentette, a vásárlók számára konkrét előnyökkel jár majd az együttműködés: gyorsabb kiszállítás, fejlettebb informatikai megoldások és hatékonyabb kiszolgálás várható.
„Nem lesz márkacserénk, nem lesz névváltoztatás, és egyetlen áruházunk sem zár be”
– ígérte Szilágyi Gábor, aki szerint fontos stabilitási tényező, hogy „a MediaMarkt egyik nagy családi tulajdonosa, a Kellerhals család továbbra is megtartja részesedését a vállalatban”.
Az adatvédelemmel kapcsolatosan az ügyvezető azt mondta, a két vállalat nem osztja meg egymással adatbázisait. Úgy véli, az együttműködés a vásárlók, a munkatársak és a beszállítók számára is új perspektívát nyit: a kínai partner technológiai ereje és a MediaMarkt európai piaci tapasztalata együtt teheti még versenyképesebbé a vállalatot.
Ismert, az offline és online térben is hódító JD.com nyilvános vételi ajánlatot tett a MediaMarkt anyavállalatának részvényesei számára, és párhuzamosan zajlik a német versenyhivatali jóváhagyás, valamint a helyi hatóságok engedélyezési folyamata minden érintett országban. Szilágyi azt várja, hogy legkésőbb 2026 első felében lezárulhat a tranzakció.
Mint megírtuk, a JD.com több mint 4 milliárd eurós ajánlatot tett a Ceconomy AG részvényeire, amely a MediaMarkt és a Saturn áruházakat működteti.
Kiderült, mennyiért vennék meg a kínaiak a MediaMarktot
A JD.com több mint 4 milliárd eurós ajánlatot tett a Ceconomy AG részvényeire, amely a MediaMarkt és Saturn áruházakat működteti, és vállalta, hogy legalább három évig megőrzi a jelenlegi munkavállalói feltételeket, valamint öt évig fenntartja a márkaszerkezetet. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Orbán Viktor: a „hol a lóvé"- kérdés túlmutat a Nemzeti Bankon