143 milliárd dolláros árbevételt ért el az Amazon a harmadik negyedévben, ami 13 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti adathoz képest. A nettó nyereség 9,9 milliárd dollár lett, ami több mint háromszorosa az egy évvel ezelőtti 2,9 milliárdos értéknek. A hatalmas árbevétellel, de rendkívül kis profitmarzzsal dolgozó társaságnál ez nagy előrelépés, hisz mindig is nagy árbevétel miatt értékelték a befektetők a részvényt, bízva abban, hogy egyszer csak érdemi részét profitként sikerül megtartani.

Brutális leépítés után

Ezt az eredményt nem kis részben költségcsökkentéssel sikerült elérni: 27 ezerrel csökkent az alkalmazottak létszáma, és a legkevésbé nyereséges tevékenységeket is elkezdték leépíteni. A bevétel legnagyobb részét még mindig az e-kereskedelem adja, ugyanakkor ez az üzletág az, ahol rendkívül kicsi az árrés. A reklámbevételek viszont erőteljesen, 26 százalékkal nőttek: a reklámozók egyre szívesebben költenek az online piactereken való megjelenésre.

Felhő alapú üzletág

A felhő alapú üzletág, amihez nagy reményeket fűzött a cég, 12 százalékos növekedést mutatott, elmaradva a két nagy konkurenstől. A Microsoft Azure 29 százalékkal tudott bővülni, a Google Cloud 22 százalékkal. A cég ugyanakkor optimista: a negyedig negyedévre komolyabb növekedést vár az üzletágtól a szeptemberi megrendelések alapján. Összesen 160-167 milliárd dollár közti árbevételt várnak a teljes árbevételt illetően, ennek középértéke 9,6 százalékos növekedés lenne éves szinten.

Ha a profitmarzs mostani 7,8 százalékos szintje tartható lesz, akkor az eredmény már részben visszaigazolja a részvény magas árazását. A mostani P/E (részvényárfolyam osztva az egy részvényre jutó nyereséggel) érték 90 körüli, miközben hasonló cégeknél, ha már nincs nagy növekedés, 15-20-nál jellemzően nem több. Ha a mostani, negyedéves szinten részvényenként 1 dollár körüli eredmény fenntartható, akkor már csak 30-as érték adódik.