A Volkswagen-csoport átmenetileg szüneteltei több elektromos modellje gyártását németországi üzemeiben a vártnál alacsonyabb kereslet miatt - derül ki az Automotive News összefoglalójából. 

A zwickaui gyárban október 6-tól egy hétig nem gyártanak villanyautókat, így az Audi Q4 E-tron-t sem, mivel ezt a modellt komolyan érintik az amerikai vámok. 

A konszern drezdai gyáregységében is szünetel majd a gyártás a következő hónap első hetében, ahogyan a vállalat szóvivője is megerősítette: a gyártási ütemtervet a jelenlegi piaci helyzethez igazítják.

A Bloomberg beszámolója szerint az emdeni üzemben, ahol a Volkswagen ID.4 és ID.7 készül, már csökkentették a dolgozók munkaidejét, és várhatóan itt is több napos leállás várható az említett okok miatt. Bár a Volkswagen-csoport augusztusban újra az élre került az európai villanyautó-piacon, megelőzve a Teslát, 

az akkumulátoros modellek összesített 15-16 százalékos piaci részesedése még mindig elmarad a korábbi várakozásoktól, így a vállalatok jelentős túlkapacitással küzdenek.

Ezért is csökkenti a dolgozói létszámot januártól ezer fővel a kölni üzem, amelyet 1,8 milliárd euróból újítottak fel, és ahol a Volkswagen MEB-platformjára épülő Ford Explorer és Capri készül. Hasonló döntést hozott a Stellantis is, amely hat európai üzemében mérsékli a termelést az aktuális piaci viszonyok miatt, a cég többek között Alfa Romeót, Citroënt, Fiatot és Peugeot-t is gyárt.

A döntésekhez hozzájárul az is, hogy Németországban folyamatosan növekednek a gyártási költségek, miközben az európai kereslet továbbra sem éri el a járvány előtti szintet, ráadásul a kínai gyártók egyre komolyabb kihívás elé állítják a nagy márkákat.

A Volkswagen irányítása és a szakszervezetek vezetői decemberben abban állapodtak meg, hogy 2030-ig évente 700 ezerrel csökkentik a csoport németországi gyártókapacitását, továbbá 35 ezer fővel a dolgozói létszámot. A zwickaui üzemből a következő 2-3 évben Wolfsburgba költöztetik a Volkswagen ID.3 és Cupra Born modellek gyártását, de az Audi Q4 E-tron továbbra is a korábbi Trabantgyár helyén felépült telephelyen készül majd, illetve itt autó-újrahasznosítási projekt is indul a jövőben.

A Volkswagen-csoport elektromos autógyártásának lassításához kapcsolódik az is, hogy Hannoverben öt napra leáll az ID Buzz és a T7 Multivan gyártása az őszi időszakban. Az osnabrücki üzem jövője továbbra is bizonytalan; év végéig rövidebb munkaheteket vezetnek be, októberben pedig egy hétre leáll a termelés, mivel a kabriók iránti kereslet továbbra is csekély. Ebben a gyárban készül a VW T-Roc Cabriolet, illetve részben a Porsche Cayman és Boxster is – írja a Telex.