A francia tulajdonú Dacia közel ezer dolgozójától szabadulna meg, és Marokkóban futtatná fel a termelést, mert ott a fizetések kisebbek. A cég ráadásul minderre különféle juttatásokkal ösztönzi az alkalmazottakat.
Az Automobile Dacia konzekvensen, évről-évre csökkenti az alkalmazottak számát: miközben 2019-ben még mintegy 14 800 munkavállalójuk volt, addig tavaly már csak 11 ezer.
Ugyanakkor miközben a cégvezetés a létszámcsökkentésen dolgozik, addig a vállalati szakszervezet a fizetésemelésen, amivel kapcsolatban már a tárgyalások is folyamatban vannak. Tavaly nettó 1000 lejes béremelést szeretett volna elérni, amiből végül bruttó 700 lej lett – írja a Maszol.
A lap szerint a Dacia dolgozói a jólfizetett romániai munkavállalók közé tartoznak: a cégnél 4200 lej a nettó minimálbér, míg a nettó átlagfizetés 8 ezer lej környékén van. A Dacia autói pedig a nemzetközi piacon a kedvező ár-érték arányuk miatt sikeresek, az egy járműre jutó bérköltség még a 300 eurót sem érte el.
Csakhogy Marokkóban még ennél is alacsonyabbak a bérköltségek, ezért az Automobile Dacia tulajdonosa, a Renault inkább az itteni termelési kapacitást akarja növelni. Az észak-afrikai országban Francois Provost, a Renault vezérigazgatója nemrég aláírt egy memorandumot, amely alapján 2030-ig 7500 új munkahelyet teremtenek.
Olcsó játékhummert villantott a Dacia
A román autógyártó egy elektromos miniautóval próbálja felvenni a versenyt az olcsó kínai villanyautókkal. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Árpád fejedelem útja: 88 km/h-s gyorshajtót is rögzítettek a traffiboxok