A Tesla európai eladásai áprilisban 49 százalékkal estek az egy évvel korábbihoz képest, miközben általában az akkumulátoros elektromos járművek eladásai 27,8 százalékkal nőttek. A jelek szerint Elon Musk elektromos járműgyártó cége a Model Y frissítésével sem tudott javítani  a márka megtépázott imázsán a régióban - számolt be a Reuters. 

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az európai össz-autóeladások áprilisban nagyjából megegyeztek a tavalyi évivel, mindössze 0,3 százalékkal csökkentek. Ezen belül a legerősebb növekedést éppen az elektromos és a plug-in hibrid autók adták.

A Tesla eladásai eközben tovább csökkentek, ami a márkától való eltávolodást tükrözi.  Sokan így tiltakoznak Elon Musk politikai nézetei ellen

- mutatott rá a hírügynökség.

Ami a konkrét számokat illeti: az ACEA adatai alapján az Európai Unióban, Nagy-Britanniában és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) országaiban az áprilisi összeladások 0,3 százalékkal, 1,07 millió autóra estek vissza, míg egy hónappal korábban 2,8 százalékos növekedést tapasztaltak. 

A kínai állami tulajdonú SAIC Motor és a Mitsubishi eladásai 24,5, illetve 22,1 százalékkal nőttek, míg a Mazdáé 24,5 százalékkal csökkentek.

A Tesla eladásai eközben sorozatban negyedik hónapja estek vissza, áprilisban 49 százalékkal zuhantak az előző évhez képest. Elon Musk cégének teljes piaci részesedése majdnem a felére, 0,7 százalékra csökkent az egy évvel ezelőtti 1,3 százalékhoz viszonyítva.

Csak az Európai Uniót tekintve az összes autóeladás 1,2 százalékkal esett vissza éves szinten, ezen belül azonban az akkumulátoros elektromos (BEV), a plug-in hibrid (PHEV) és a hibrid elektromos (HEV) autók eladása 26,4, illetve 7,8  és 20,8 százalékkal nőtt. 

Az áprilisi adatok is az elektromos járművek térhódítását jelzik: az unióban az összes személygépkocsi-eladás 59,2 százalékát tették ki az elektromos járművek, ami az előző évi 47,7 százalékhoz képest növekedést jelent.

Az unió legnagyobb piacai közül Spanyolországban és Olaszországban az összesített autóeladások 7,1 százalékkal, illetve 2,7 százalékkal nőttek, míg Franciaországban és Németországban 5,6, illetve 0,2 százalékkal csökkentek.