Rég volt már, amikor a vevők évekig vártak a TeslájukraElon Musk autógyára azóta jelentős árengedményekre kényszerült, miután a többi autógyár is kezdi vele felvenni a versenyt. Immár az elektromos autók piacán is egyre nagyobb a kínálat, és ilyenkor a legtöbb gyártó erőteljes reklámkampányba kezd, hogy meggyőzze a vásárlókat az adott márka előnyeiről.

Eddig Elon Musk úgy gondolta, hogy a Teslának erre nincs szüksége, az óriási hírnév elég lesz ahhoz, hogy bármennyit elvigyenek a középkategóriás Model 3 és Model Y típusokból.

Úgy tűnik azonban, hogy akinek minden vágya egy Tesla volt, már megvette az áhított járművet, az új vevőket pedig meg kell győzni, hogy ezt a típust válasszák. Már Elon Musk neve sem feltétlenül hívószó, hiába a világ leggazdagabb embere, sőt, egyeseket egyenesen elriaszt az X-re átnevezett Twitter menedzselésével, vagy újabban a háborús konfliktusokkal kapcsolatos, a többség számára meghökkentő kijelentéseivel.

Hatékonyabb a reklámozás

A részvényesek gyakorlatiasan közelítik meg a kérdést: a CNBC szerint egy alapkezelő, aki nagy rajongója a cégnek, úgy gondolja, hogy az árcsökkentésnél egy bizonyos szinten túl sokkal hatékonyabb a reklámozás.

Egyre több részvényes gondolkozik így: a Tesla tavalyi közgyűlésén egy részvényes több mint egy órán át elemezte a kérdést. Kiszámolta, hogy ha 525 dollárral csökkentik minden autó árát, ami nagyjából 1 százalék, akkor az összes eladást tekintve a Netflix teljes reklámbevételének felét kapják, autónként 1000 dollárnál pedig az egészet, és ezért az összegért a Netflix annyit reklámoz, hogy mindenhol belebotlik a fogyasztó.

A részvényes hozzátette, hogy mindazokat az előnyöket, amelyeket a részvényesnek elmondott Elon Musk a járművekkel kapcsolatban, reklámokban az egész világ elé tárhatná. Ugyanis számos olyan különleges tulajdonsága van a Tesla járműveinek, amelyekről a többség nem tud. 

Hiányzik egy kategória a kínálatból

Úgy tűnt, hogy meggyőzték a főnököt a részvényesek, Elon Musk azt ígérte, hogy kipróbálja, milyen hatékony a reklámozás, azonban azóta alig jelent meg Tesla reklám az interneten, miközben újabb méretes árcsökkentésekre került sor.

Elon Musk ezt azzal kommentálta, hogy először a tömegek számára akarja elérhetővé tenni a Teslát, ugyanakkor ezt középkategóriás autókkal nem lehet megtenni, árukat nem tudja az alsóbb kategóriás tömeges igények kielégítésére szolgáló típusokéval egy szintre csökkenteni, ehelyett meg kéne kezdeni azok gyártását is.

Az alapkezelő szerint csak a legutolsó havi árcsökkentések 2 milliárd dolláros bevételkiesést okoztak a cégnek, miközben a kereslet növekedése távolról sem kompenzálja ezt. Véleménye szerint, ha a 2 milliárd dollárból csak a tizedét reklámra költenék, sokkal nagyobb hatást érnének el, de legalábbis egy próbát mindenképpen megérne.

Nem véletlen, hogy a többi gyártó, aki reklámokkal hívja fel a figyelmet elektromos típusaira, gyorsan növeli piaci részesedését.

 

Eljött az áttörés az elektromos autók piacán, Elon Musknak nem őszinte a mosolya

Az USA-ban az elektromos autózás lassabban kezdett terjedni, mint Európában vagy pláne Kínában, és szinte teljesen a Tesla uralta a piacot. Most már egyre népszerűbbek az elektromosok, és több gyártó mind nagyobb szeletet hasít ki a tortából. Bővebben --->