A vállalat nyitott arra, hogy a kínai állami tulajdonban lévő partnerével, a Dongfenggel ossza meg a gyárait világszerte. Nyitottan állnak ahhoz, hogy a Dongfenget a Nissan globális gyártási ökoszisztémájába is bevonják – írja a BBC.
A vállat nemrég szorult helyzetbe jutott, hiszen 20 ezer dolgozót kellett elbocsájtania, és 7 gyárat volt kénytelen bezárni. Arról azonban nem érkeztek konkrét jelentések, hogy a leépítéseket hol is hajtják végre.
A Nissan a leépítéseket követően most azt nyilatkozta, hajlandó szorosabbra fűzni a kínai céggel való kapcsolatait. Ez azonban mind az Egyesült Államok és a világ közötti vámháború fényében történik.
Az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok közötti legutóbbi megállapodás visszavonta a Donald Trump amerikai elnök által fémekre és autókra kivetett vámemeléseket. A megállapodás azonban tartalmaz olyan feltételeket, amelyek alapján az Egyesült Királyságnak haladéktalanul teljesítenie kell az Amerikába exportált acél- és alumíniumtermékek ellátási láncának biztonságára vonatkozó követelményeket.
A Nissan legutóbbi létszámleépítése a novemberben bejelentett 9 ezer fős elbocsátáson felül történt, mivel a vállalatnak gyenge eladásokkal kell szembenéznie az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az Egyesült Államok és Kína.
A teljes leépítés a munkaerő 15 százalékát érinti, ami a költségmegtakarítási törekvések részeként értelmezhető.
A Nissan saját márkái nehezen tudtak teret nyerni Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, mivel a kemény verseny miatt az árak is csökkentek. A Nissan több mint 20 éve partneri kapcsolatban áll a Peking által irányított Dongfenggel, és jelenleg a kínai Wuhan városában közösen gyártanak autókat.
A Nissan világszerte mintegy 133 500 embert foglalkoztat, csak Sunderlandben mintegy 6 ezer dolgozót.
A cégnek számos vezetőváltással is szembe kellett néznie, és sikertelen fúziós tárgyalásokat folytatott nagyobb riválisával, a Hondával. A kettejük közötti tárgyalások azonban februárban meghiúsultak, miután a cégek nem tudtak megállapodni egy több milliárd dolláros összefogásról.
A héten a Nissan 670 milliárd jen (4,6 milliárd dollár; 3,4 milliárd font) éves veszteségről is beszámolt, Donald Trump amerikai elnök vámjai pedig további nyomást gyakorolnak a küszködő cégre.
Ebben a hónapban a Nissan akkumulátorgyártó partnere, az AESC 1 milliárd fontos (1,3 milliárd dolláros) finanszírozási csomagot kapott az Egyesült Királyság kormányától egy új sunderlandi gyár építéséhez.
A Trump-doktrína kudarcot vallott, nincs visszaút a dominanciához
A kínai termékek túlnyomó többségére kivetett amerikai vámok 30 százalékra estek szerdától 90 napig, míg Peking 10 százalékra csökkentette az amerikai árukra kivetett tarifákat ebben az időszakban. A kereskedelmi megállapodás Kínával azt üzeni az Economxnak nyilatkozó szakértő szerint, hogy a Trump-doktrína kudarcot vallott. Nincs visszatérés az amerikai globális dominanciához.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Orbán Viktor döntésétől függ, hogy Irán kaphat-e magyar fegyvereket

Az élelmesek már tudják: Ausztriában 3 millió 600 ezer forintot lehet zsebre vágni szociális segélyekből

Júliustól szigorít a NAV, nem fogadják el többé az ilyen számlákat

Vigyázat, nehogy pórul járjon! Újabb telefonos csalással operálnak

Orbán Viktor összehívta a Védelmi Tanácsot, nem sok jót remél

Tarjányi Péter: A világháború előszobájába léptünk

Végleg búcsút inthetünk a Revolut egyik előnyének?

Landoláskor megsérült egy magyar siklóernyős, mentőhelikopterrel vitték a grazi kórházba
Új bolttípus érkezett az országba: igazi forradalmat indíthat el
