Tavaly év végén Csehországban 5,3 millió személygépkocsi volt a nyilvántartásban, míg 1993-ban 2,6 millió. Az eltelt időszakban összesen 6,85 millió személygépkocsit vettek nyilvántartásba. Ebből 1,66 millió volt cseh gyártmányú új személygépkocsi, 2,04 új autót külföldön gyártottak, míg 3,15 millió személygépkocsit használt autóként külföldről hoztak be. Az adatok közti különbséget az időközben a nyilvántartásból kikerült kocsik száma jelenti.
Nagy probléma, hogy a személygépkocsik átlagéletkora továbbra is meghaladja a 14 évet, s alig csökken. Ebből a szempontból a tavalyi év mérlege pozitív, 2016-ban ugyanis rekordszámú, 259 693 új személyautót vettek a csehek, ami éves szinten 12,5 százalékos növekedés. Az új személyautók egyharmadát a cseh gyártmányú Skoda teszi ki. A külföldről behozott használt kocsik 52 százaléka viszont tíz évnél öregebb autó volt, ami négy százalékkal rosszabb arány, mint 2015-ben.
Magyarországon tavaly előtt 13,7 év volt az autók átlagéletkora, amely 0,3 éves növekedést jelentett 2014-hez képest. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közben azért lobbizik, hogy vessenek véget az öreg autók behozatalának.
Legolvasottabb
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Hatalmas közlekedési razzia jön
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után