Erdélyi Péter szerint a szmogriadó alatt kitiltott autókat - amelyek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód nullától négyesig terjed - egészen biztosan 2001. december 31. előtt gyártották (ez nincs így - olvassa el kapcsolódó cikkünket - a szerk.), 15-20 évesek és négyszer-ötször több káros anyagot bocsátanak ki, mint az Euro 6-os besorolású járművek.
Az EU-ban forgalomba helyezett autók közül nem lehet megtiltani bármelyik megvételét, azonban az új, illetve fiatalabb autók felé terelhetnék a vásárlókat például az üzemeltetés során felmerülő költségekkel, valamint a környezet-besorolások erősebb figyelembevételével és az autók részletesebb ismeretével.
Kapcsolódó
Az új autók iránti kereslet még mindig alacsonyabb, mint a használt autóké, azonban az ügyvezető elnök reményei szerint a kettő lassan kiegyenlítődik, a következő években is szolidan emelkedik majd az új gépjármű-eladások száma és a piac visszaáll arra a szintre, amit a vásárlóerő, illetve az ország lakossága és gépjárműcseréje indokolna - mondta Erdélyi.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Jön a következő Gondosóra-kör
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Áramra várnak a CAF-villamosok