Új csúcsot döntött a kínai elektromos jármű ipar. A Google Trends adatai szerint még soha korábban nem kerestek rá ennyien a „China EV” kifejezésre, közben az ország éves EV-gyártása átlépte a 10 milliós határt.
A South China Morning Post elemzése szerint egy évtizede folyamatosan nőnek az elektromos járművekre vonatkozó keresések . Sokan a zöldátállással magyarázzák a villanyautók iránti megnövekedett érdeklődést. Ennek ellentmond, hogy az idei évben 20 éves mélypontra süllyedt a globális felmelegedés (global warming) kifejezés népszerűsége.
Paul Harris, a hongkongi Oktatási Egyetem globális és környezeti tanulmányok professzora az éghajlatváltozással kapcsolatos politikai megosztottsággal magyarázza a visszaesést. A kutató rámutatott, hogy
a globális felmelegedés szóösszetétel megosztó volta miatt az utóbb időben egyre inkább a klímaváltozásra kezdtek hivatkozni a politikai és gazdasági döntéshozók, ám ez sem hozott jelentős áttörést az elfogadás terén
Az Egyesült Államokban ma már a munkahelyteremtés előnyeire hivatkozva próbálják promotálni a megújuló energiaforrások támogatását, mert az egészségügyi vagy környezeti érvek nem konszenzuálisan elfogadottak.
A vámok miatt fordultak vissza a szénre
Paul Harris kiemelte, hogy miközben Peking élen jár a nap- és szélenergia termelésben, Kína rekord szintre emelte a szén kitermelését.
Ezt részben az energiaellátás diverzifikálására és az önellátás elérésére irányuló stratégiájának részeként tette.
Az ázsiai állam az EU, Kanada és Észak-Amerika protekcionista gazdaságpolitikájára reagálva mozdult el az autarkia irányába. Idén szeptember 27-től a Kínában gyártott
- elektromos autókra 100 százalékos,
- a napelemekre 50 százalékos,
- az acélra, alumíniumra, akkumulátorokra és a kulcsfontosságú ásványi anyagokra pedig 25 százalékos
vámot szabott ki az Egyesült Államok. Október 31-én, pedig hatályba léptek a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett, öt évre szóló Európai Uniós tarifák.
Életbe lépnek a kínai büntetővámok, mutatjuk hogy jutott idáig az EU
Az összefoglalónkban tisztázzuk az október végén életbelépő, elektromos járművekre bevezetett uniós vámok részleteit és hogy miért döntöttek a tarifák bevezetéséről az európai döntéshozók.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Halálos áldozatok tömkelegére kell számítani Európában a közeli jövőben

Harapós lény bukkant fel egy magyarországi csónakázótóban, vigyázat, valószínűleg nincs egyedül

A magyar szörnyeteggyár több mint 110 millió eurót transzformált össze

Egy miami luxusvilla árába kerül ez az orvosság, de tényleg életet ment

Váratlan helyről kap folyamatos muníciót a forint

Súlyos mellékhatást okozhat a Covid, ez az egész életét tönkreteheti

Három év alatt 15 ember ölhetett meg az orvos, nem bírt a gyilkolás iránti vágyával

Durva nemet mondtak a németek ezekre az autókra, alig látni belőlük az utakon

Fegyverviselési tilalmat sürget a tömegközlekedési járműveken a német rendőrség
