A Trump-adminisztráció azon dolgozik, hogy több amerikai gyártású pickup és SUV jelenjen meg Japánban és Európában – derült ki az amerikai elnök egy nemrég adott nyilatkozatából. Ezzel az Egyesült Államokban készült járművek iránti keresletet kívánná erősíteni Donald Trump, aki ezen a területen is ugyanolyan egyensúlyt követel, a kereskedelemben. 

A republikánus politikus hangsúlyozta, hogy a japán és európai gyártók autók millióit exportálja/értékesíti az Egyesült Államokban, viszont amerikai járművek ritkán jelennek meg az öreg kontinensen vagy Ázsiában.

A nemrég elért kereskedelmi egyezményekben ugyan sikerült csökkentenie az amerikai autókra vonatkozó tarifákat  és a biztonsági előírásokon is lazítottak, de a kulturális és infrastrukturális akadályok továbbra is megnehezíti a tengerentúli járművek értékesítését. 

Európa szűk, történelmi utcái és a japán úthálózat nem ideális a Ford F‑150-esekkel vagy a Cadillac Escalade-ekkel hasonló, nagyméretű személygépkocsikkal való közlekedéshez, amiknek a fogyasztása is jóval magasabb az öreg kontinensen használt járművek többségénél – írja a Reuters.

Nem állnak jól az amerikai márkák 

Az amerikai márkák nem állnak jól a távol-keleti piacokon: 

Japán 3,7 milliós újautó piacának 6 százalékát teszik ki a külföldi márkák, azon belül 570 Chevrolet-t, 450 Cadillac-et és 120 Dodge-ot értékesítettek tavaly. 

A Ford 10 éve vonult ki a piacról, egyedül a Jeep tud felmutatni komolyabb eredményt a 10 ezres darabszámával, ami a márka körül kialakult rajongói bázisnak köszönhető. Dél-Koreában az újautópiac ötödét adja az import, amelynek alig 16 százalék származik Amerikából, mindkét távol-keleti országban a német prémiumokra van nagyobb kereslet.

Európában a kisautók és a Mondeo kivezetésével sokat veszített a Ford: 20 év alatt a harmadukra estek az eladások, de a kisebb SUV-kkal (Puma, Kuga) és lifestyle típusokkal (Bronco, Mustang) tartja magát a márka. A General Motors 2017-ben vonult ki a kontinensről, de újabban elektromos Cadillac-ekkel igyekszik visszatérni – eddig 1514 darab Lyriq-et adtak el. Habár a Teslának erős a helyzete Európában, de az elmúlt időszakban úgy tűnik, az Elon Musk vezette cég is elkezdett visszaszorulni a kontinensről.

Kiszorítja innen a Teslát a BYD

Financial Times: Az amerikai Tesla brit eladásai 60 százalékkal zuhantak a kínai BYD előretörése miatt. Bővebben >>>