A GVH vizsgálata megállapította, hogy az EZO.TV műsoraiban elhangzó és látható közlések ellenére a betelefonálók vagy nem kerültek rögtön adásba
vagy egyáltalán nem jutottak be, illetve esetenként nem az általuk kiválasztotthoz kapcsolták be őket.
A vizsgálat során a GVH megállapította: a műsorvezető és a műsorban megjelenő szöveges tájékoztatások, feliratok szisztematikusan, egymásra épülve, folyamatosan azt az üzenetet közvetítik a fogyasztók felé, hogy éppen egyetlen fogyasztó sem kezdeményez telefonhívást, így azonnal segítséget kaphatnak aktuális problémáikra. A kihagyhatatlan megoldásokat, a visszautasíthatatlan segítséget hangsúlyozó kifejezésekkel sürgetően arra ösztönözték a fogyasztókat, hogy azonnal telefonáljanak.
Arra azonban nem hívták fel a figyelmet a GVH közleménye szerint, hogy a telefonhívás nem garantálja a közvetlen műsorba kapcsolást és azt sem, hogy az általuk kiválasztotthoz kerülnek. Arról sem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a várakozás időtartamát és a bekapcsolásra nem kerülő hívásokat is kiszámlázzák, miközben a várakozás alatt jellemzően elhangzott a "kérem tartsa a vonalat" üzenet, ami várakozásra ösztönözte a telefonálókat.
A GVH megállapítása szerint az EZO.TV műsor a várakozási jellemzők miatt valójában több szerencseelemet, bizonytalansági faktort tartalmaz, így a műsor alapvetően nem különbözik azon interaktív betelefonálós műsoroktól, ahol a fogyasztó valamilyen nyeremény miatt emelt díjjal betelefonál a játékba, ahova a bekerülési esély is alacsony a véletlenszerű bekapcsolás miatt.
Legolvasottabb
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Bokros Lajos megszólalt: beállt a Tisza-csomag mögé, megpiszkálná a nyugdíjkorhatárt és az adókat is
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Káoszba fulladt a nap: brutális sztrájkhullám bénította meg a mediterrán országot
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra
Ha ez megtörténik, vége lehet az árrésstopnak
Vége a prémium adta kényelemnek: durván bekeményít a YouTube a családoknak
Betegséglavina zúdult az országra: tömegek dőlnek ki