13 százalékkal növelte az AutoWallis-csoport kiskereskedelmi üzletága az új gépjármű-értékesítést a tavalyi zárt nemzetközi akvizícióknak köszönhetően, miközben nagykereskedelmi üzletágának eladásai elsősorban egyedi hatások miatt csökkentek az első negyedévben a múlt év azonos időszakéhoz képest.
A régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának használtautó-értékesítése kilőtt, több mint 57 százalékkal bővült, miközben a szerviz órák száma és a rövid távú gépjárműkölcsönzés is szépen növekedett – közölte kedden az AutoWallis.
Mint kifejtették, erős növekedéssel indította a 2025-ös évet a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett cégcsoport kiskereskedelmi üzletága: új gépjármű-eladásait 12,7 százalékkal 2731-re, míg a használtautó-eladásokat 57,1 százalékkal 938 darabra növelte az első negyedévben.
Az új gépjármű-eladások növekedéséből 520 darab a tavaly lezárt cseh akvizícióknak – az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král Group felvásárlása –, továbbá az ősszel nyitott budapesti Renault és Dacia kereskedés értékesítéseinek köszönhető.
A kiskereskedelmi üzletág akvizíciók nélkül viszont az év első három hónapjában csökkenést mutatott a tavalyi év hasonló időszakával összevetve.
Ennek okát elsősorban az erős bázisidőszakban látják: a japán márkák (Toyota, Suzuki, Nissan) 2023-as japán üzleti évet márciusban záró kampányai miatt tavaly ilyenkor megugrott az értékesítés. Az üzletág használtgépjármű-értékesítései 57,1 százalékkal 938-ra ugrottak, melyből 46,1 százalék volt az akvizícióknak köszönhető, miközben a szerviz órák száma 60,3 százalékkal 80308 órára emelkedett (ebből 58,7 százalék volt akvizíciós hatás).
Az AutoWallis nagykereskedelmi üzletága 2025 első negyedévében 5,1 százalékkal kevesebb, összesen 8145 autót értékesített, részben egyszeri hatások miatt. A visszaesés elsősorban annak köszönhető, hogy az Opel Grandland és Frontera modellek új változatainak piaci bevezetése és gyártása időben elcsúszott és csak a következő negyedévekben várható ezek pozitív hatása.
Az AutoWallis mobilitási szolgáltatások üzletágánál (melybe a csoport rövid- és hosszú távú gépjárműkölcsönzése, továbbá a flottakezelés tartozik) kismértékben, 2,9 százalékkal csökkent a bérleti események száma, míg a bérleti napok száma 13,6 százalékos növekedés mellett 43515-re bővült.
A cégcsoport átlagos flottamérete 2,7 százalékkal 3776 darabra bővült az év első három hónapjában.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta: 2025-ben is folytatják a növekedési stratégia megvalósítását.
Az AutoWallis tavaly tavasszal publikálta frissített stratégiáját, melyben duplázódó árbevételt és nyereséget, továbbá nemzetközi növekedési sztorit tervez 2028-ig.
Hiába szenved az európai piac, az AutoWallisban látják a sztorit az elemzők
Célárfrissítések érkeztek az AutoWallis-részvényekre, az elemzők szerint legalább 20 százalékos árfolyam-emelkedés várható, annak ellenére, hogy az európai autópiaccal kapcsolatos rövid távú kilátások nem túl kedvezőek. Bővebben.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Abszurd, ami a kórházakban történik, kitálalt egy gyógyszerész

Óriási botrány lehet Európában, ha kiderül, hogy ez tényleg megtörtént Romániában

Kiesett egy bíboros a konklávéból, előkerültek Ferenc pápa levelei

Már tárgyalnak a kínaiak a németországi autógyárak felvásárlásáról

Döntött az EU: kőkemény tilalmat vezetnek be ezeknél az étrend-kiegészítőknél

Újabb sikeres nemzetközi kötvénykibocsátáson van túl az MBH Bank: többszörös lett a túljegyzés

Ha autóba ülne a hosszú hétvégén, ilyen benzinárra számíthat

Egyre nagyobb a baj Németországban, a pandémia óta nem volt erre példa

Félelmetes belegondolni: Mi történik, ha az Egyesült Államok elveszíti a kereskedelmi háborút?
