A vállalkozás mind a reklámjaiban, mind a termék címkéjén azt állította a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, valamint, hogy a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) azonban nem igazolták a kifogásolt reklámállításokat, így a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat - írja közleményében a GVH.
A Direkt Market Kft. ráadásul egy másik termékét népszerűsítő reklámjaiban elhangzottakat sem tudta igazolni; a Biocaptolról ugyanis azt állították, hogy az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül a termék alkalmazásával rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére (pl. "24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként") vonatkozó állításokat is tettek.
A GVH szerint mind a két reklám során "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot" folytatott a cég, így a Csiga Elixír termékkel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió forint, a Biocaptol termékkel kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki.
Legolvasottabb
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Bokros Lajos megszólalt: beállt a Tisza-csomag mögé, megpiszkálná a nyugdíjkorhatárt és az adókat is
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra
Káoszba fulladt a nap: brutális sztrájkhullám bénította meg a mediterrán országot
Ha ez megtörténik, vége lehet az árrésstopnak
Betegséglavina zúdult az országra: tömegek dőlnek ki
Nagy pofont kapott a forint a váratlan hír miatt, azonnal cáfolt a kormány