Annak ellenére, hogy a lányok átlagosan jobb eredményeket érnek el a reál tárgyakból, a matematikai önbizalom a 11. osztályos fiúkban erősebb – számolt be róla az Eduline egy 1392 fős kutatás alapján, amelyet Becsei Lilla, a Semmelweis Egyetem PhD hallgatója készített.

A reprezentatív kutatás eredményei szerint a STEM (science, technology, engineering and math) pályák mind a fiúknál, mind a lányoknál hátrébb sorolódnak a továbbtanulási lehetőségeik számbavételekor, azonban a lányoknál még jobban is, mint ahogy az a megszerzett tudásuk és az érdeklődésük alapján indokolt lenne.

Hiába teljesítenek jobban a lányok a műszaki- és természettudományos tantárgyakban, a többségük sokkal közelebb érzi magához az olyan területeket, amelyekben kitüntetett szerep jut az emberi kapcsolatoknak.

Becsei Lilla szerint egyebek mellett az iskolatípus és a regionális különbségek is látványosan hatnak a 11. osztályosok pályaválasztási elképzeléseire

gimnáziumba járók mindössze 15 százaléka gondolkodik abban, hogy STEM területen folytassa a tanulmányait, a technikumok esetében pedig a megkérdezettek 22 százaléka döntene a műszaki felsőoktatási képzések mellett.

Földrajzilag a közép-dunántúli 11. osztályos diákok körében nagyobb az érdeklődés a STEM pályák iránt, míg a dél-alföldiek és a dél-dunántúliak esetében a legkisebb.

Ezekkel a diplomákkal jobban kijön a hó végi matek

A Diplomás Pályakövetési Rendszer legújabb, 2020-2021-ben végzett felmérése szerint átlagosan bruttó 442 ezer forintot keresnek egy természettudományi területen szerzett alapképzéssel, mesterdiplomával pedig ennél is nagyobb lehet a jövedelem. Bővebben --->