A pénzintézet közleménye szerint bár a „Google-csalás” néven elhíresült elkövetések hátterében nem a banki rendszerek sérülékenysége áll, hanem az adathalász támadások során az ügyfelektől megszerzett érzékeny személyes és banki adatok, valamint a Google keresőben meghirdetett hamis banki oldalak,
az MBH Bank méltányossági alapon, adott feltételrendszer alapján megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti Google-csalás típusú adathalász támadás áldozatául esett és panaszt tett ügyfelek kárának 70 százalékát.
Kapcsolódó
- Az MNB újonnan bejelentett irányelvével és a nemzetközi gyakorlattal összhangban a lehetőséggel azok élhetnek, akik első alkalommal estek csalás áldozatául.
- A jelzett időszakban keletkezett, már lezárt és jelenleg még folyamatban lévő panaszok egyaránt kompenzálják.
- Az ettől eltérő esetekben a bank egyedileg mérlegel.
- Az érintett ügyfeleket tervezetten 2025. augusztus végéig keresi meg a bank, addig nincs teendőjük.
A speciális kompenzációs eljárás kidolgozása során a hitelintézet már az MNB által megfogalmazott „öt csapás” intézkedéscsomag irányait is figyelembe vette.
A bank emlékeztet, hogy az év jelzett időszakában rendkívüli módon megszaporodtak a bankok ügyfelei elleni adathalász támadások.
Ennek egyik leggyakoribb formája volt, hogy
a csalók az adott bank online felületéhez megtévesztésig hasonló weboldalakat hoztak létre, amelyeket a Google keresőben szponzorált hirdetésként népszerűsítettek, vagy link formájában küldtek el az ügyfeleknek.
Ezek az oldalak az adott bank arculatát és nevét használták, de webcímük eltért a hivatalos címtől. Az ügyfelek által ezeken az oldalakon megadott azonosítók, jelszavak és SMS-kódok birtokában a csalók bejutottak a valódi netbankba, ahol tranzakciókat kezdeményeztek. A csalók tehát nem a banki rendszereket támadták, az adathalász támadásokkal az ügyfeleket vették célba, hogy az ügyfelek tevékeny közreműködésével megszerezzék az érzékeny személyes és banki adatokat, és visszaéljenek azokkal.
Az MBH Bank együtt érez a csalások áldozataival, és elkötelezett az ügyfelek pénzügyi biztonsága és a bizalom megtartása iránt, ezért az ilyen típusú csalásban érintett ügyfelek érdekében egy kompenzációs folyamatot dolgozott ki kártalanításukra.
Mindemellett az MBH Bank folyamatosan fejleszti biztonsági és csalásmegelőzési rendszereit, az elmúlt hónapokban tapasztalt csalássorozatok miatt szigorításokat és új intézkedéseket is bevezetett az ügyfelek még nagyobb biztonsága érdekében. A hitelintézet együttműködik a hatóságokkal és a Google Magyarországgal, hogy az MBH Bank nevével visszaélő csaló oldalakat eltávolítsa. Az együttműködés hatására, valamint a téma iránti fokozott figyelemnek köszönhetően jelentősen csökkent az MBH Bank nevével és arculatával visszaélő adathalász csaló oldalak száma.
Bár a fejlesztések és a szigorúbb ellenőrzések csökkenthetik a csalások kockázatát, a csalás elkerülése az ügyfelek körültekintő magatartása nélkül nem lehetséges. Ügyfeleink hasznos tanácsokat kaphatnak a https://www.mbhbank.hu/bankbiztonsag oldalon.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Szijjártó Péter: Nem kapcsolatunk van az unióval, hanem mi magunk is az EU vagyunk
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Megvan, hogy mennyi pénzért lehet hálálkodni