Magyar Reklámszövetség (MRSZ) bízik abban, hogy a 2026-os adócsomag-tervezet végleges változatában a reklámadó legalább egy teljes évre további felfüggesztést kap, majd később véglegesen ki is vezetik.

Ez a lépés több ezer hazai és Magyarországon működő kommunikációs cég – hirdetők, médiumok, reklám- és kommunikációs ügynökségek – érdekeit szolgálná, és elsősorban a fogyasztók, valamint a hazai gazdaság élénkítése miatt lenne fontos.

Míg az október 2-án bemutatott őszi adócsomag még egy évvel javasolta a reklámadó felfüggesztését, a későbbi, október 14-i módosítás már csak fél évre szól: a jelenleg 0 százalékos kulcs (ami 2019 júliusa óta van érvényben) csak 2026. június 30-ig maradna fenn.

A Reklámszövetség a reklámadó bevezetése óta rendszeresen kifejti, hogy a reklámadó visszahozatala és fenntartása káros hatással van a gazdaságra.

Gátolja a növekedést, veszélyezteti a gazdasági stabilitást, növelheti az inflációt, és hosszú távon fenyegeti a média, a reklám- és kommunikációs ipar fenntartható működését, amely alapvető a magyar gazdaság egészséges fejlődése szempontjából.

A reklámadó 7,5 százalékos kulcsának visszaállítása komoly következményekkel járhat nemcsak az iparágra, hanem a teljes magyar gazdaságra és a fogyasztókra is. A reklámipar ugyanis fontos gazdasági motor: minden egy reklámra költött forint 6 forinttal növeli a GDP-t. Az iparág 2024-re végre kis mértékben növekedni kezdett, de a reklámadó visszavezetése ezt a fejlődést megtörheti, és tovább csökkentheti a hazai médiaköltések arányát a nemzetközi szinthez képest.

Korábbi felmérések szerint a kommunikációs szektor legfontosabb szereplőinek több mint 80 százaléka állítja, hogy a 0 százalékos reklámadó segítette őket átvészelni az elmúlt évtizedek komplex válságait. Több mint 65 százalékuk szerint a reklámadó visszaállítása jelentős terhet róna a működésükre.

A hazai média szereplői a globális digitális platformokkal szemben jelenleg is hátrányban vannak, és a reklámadó visszahozatala tovább növelné ezt a hátrányt, veszélyeztetve számos ismert magyar média fennmaradását.

A Magyar Reklámszövetség szerint a hazai kommunikációs ipar képes lehet nagyobb régiós központi szerepet betölteni, amit az MRSZ-EY idei tanulmánya is alátámaszt. A reklámadó újbóli bevezetése azonban komoly akadályát jelentheti ennek a fejlődésnek. A szövetség hivatalosan is kérelmezte a kormányzati szakmai egyeztetést, bízva abban, hogy olyan megoldás születik, amely mind a hazai gazdaság, mind a kommunikációs iparág érdekeit szolgálja.