Betiltották a Nike, a Superdry és a Lacoste reklámjait. Az Egyült Királyság reklámfelügyeleti szervezete szerint az említett márkák a fizetett Google-hirdetéseikben anélkül használták a fenntartható kifejezést, hogy a fenntarthatóságukat bizonyítékokkal támasztották volna alá.

A Reklámügynökségi Hatóság (ASA) három olyan hirdetést azonosított a kiskereskedőktől, amelyek fenntartható anyagokat, fenntartható stílust és fenntartható ruházatot ígértek az ügyfeleknek.

A BBC szerint az Egyesült Királyság reklámkódexe kimondja, hogy a környezeti fenntarthatóságról szóló állításoknak egyértelműnek kell lenniük, és magas szintű bizonyítékkal kell azt alátámasztaniuk. Az ASA minden esetben bizonyítékokat vár a vállalatoktól, amelynek alátámasztják a fenntarthatóságra vonatkozó állításokat.

Drágább lesz az ön autója és Nike cipője is – Trump vámjai lassan hazánkba is elérnek

Az amerikai Trump-vámok miatt a világ nagy márkái, köztük olyan vállalatok, mint a Nike, a Ford vagy a Nikon is áremelést hajtottak végre – és bár elsődlegesen az Egyesült Államokat célozzák, a drágulás Magyarországon is érezhető lesz. Az importált cipők, ruhák, elektronikai cikkek és autók árai közvetlenül érintik majd a hazai fogyasztókat is. A globális kereskedelem szoros összefonódása miatt egyetlen vámpolitikai döntés is láncreakciót indíthat a boltok polcain.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.