2015-ben indult a magyarországi Pepco sikertörténete, akkor nyitották az első üzletüket a Köki Bevásárlóközpontban. Még ugyanebben az évben további 25 boltot, 2016-ra pedig további 50 üzletet nyitott a non-food üzletlánc– mondta Potyi Gergely, a Pepco Magyarország operatív igazgatója.

Kiemelte: jelenleg 265 üzletük van és az eddigi ütemben tervezik folytatni a terjeszkedést. Csak itthon több mint kétmillió háztartásban találhatók meg a termékeik. 

Az Opten adatai szerint 2023-as és 2024-es pénzügyi évben 123,2 milliárd forint nettó árbevétele volt a magyarországi leányvállalatnak, 6,5 milliárd forintos adózott eredmény mellet. Az árbevétel tíz százalékkal, az adózott eredmény pedig 193 százalékkal nőtt egy év alatt.

Potyi Gergely, a Pepco Magyarország operatív igazgatója és Berecz Barbara, a Pepco regionális marketingvezetője
Kép: Economx, Hartl Nagy Tamás

Az elmúlt tíz év mérföldkövei között említette Potyi Gergely a 100-dik bolt megnyitását a Corvin Plázában, valamint a 200-dik üzletnyitást, Szentesen. Ezzel az üzletszámmal saját szegmensükben piacvezetők lettek – sorolta az adatokat Potyi Gergely. 

Tovább terjeszkednek

Mára olyan márkaismertségre tett szert az üzletlánc, hogy mindenki ismeri a Pepcót Magyarországon. A kígyózó sorok a kasszáknál, további lendületet adnak arra, hogy a jövőben folyamatosan további 400-500 négyzetméteres üzleteket nyissanak, nem csak a vidéki kisvárosokban, de a megyeszékhelyeken is.

A vásárlók a koncepció miatt szeretik a Pepcót, erről már Berecz Barbara, a Pepco regionális marketing vezetője beszélt. Az árak nagyon vonzóak, az üzletek jellemzően tágasak. A lakásdekorációtól a ruházatig sokféle terméket árulnak, az Economxnak a marketing vezető kiemelte, hogy 530 termékkategória közül választhatnak a vásárlók, hetente 250 új termék kerül a polcokra.  Évente 130 kollekcióval várják a vevőket. 


Berecz Barbara, a Pepco regionális marketingvezetője
Kép: Economx, Hartl Nagy Tamás

A piackutatások szerint a vásárlóik többsége, édesanya, akik tudatos vevők, és a „pepcózás” során keresik a legjobb ár- és értékarányt és jellemzően kéthetente visszatérnek a boltokba.

A vásárlási szokásokban, családméretben és az üzletlátogatási szokásokban is van némi eltérés, azonban a régió egységes vásárlói profilt mutat, tette hozzá a marketing vezető. Fontos a boltlánc számára a fiatalabb generáció megszólítása is, ők impulzívabbak, sokszor a barátokkal érkeznek az üzletekbe.

1999-ben nyitott az első bolt

A Pepco 18 országban van jelen, Európa-szerte négyezer üzletet üzemeltetnek, havonta 30 millió tranzakciót bonyolítanak le. 1999-ben nyílt meg az első üzletük Lengyelországban „£-Stretcher” néven. A vállalat 2004-ben vette fel a ma ismert Pepco márkanevet, amely alatt azóta a lengyeleknél már több mint 1400 üzletet nyitottak. Csehországban 322 üzlet, Romániában 495 bolt, Olaszországban 203 üzlet, Németországban pedig 64 bolt várja a vásárlókat. 

Németországban egyébként július végén fizetésképtelenné vált Pepco helyi leányvállalata, erről itt írtunk bővebben. Ez pedig több tucat üzlet bezárásával járhat főleg a volt NDK-s területeken, és mintegy félezer alkalmazott kerülhet utcára – közölte a német sajtó.

Erre reagálva Berecz Barbara azt mondta: a magyar piacra semmilyen hatással nincsenek a németországi események. Németországban egy rekonstrukcióról van szó, megvizsgálják az üzletek jövedelmezőségét, de a Pepco boltok továbbra is nyitva vannak. 

Az értékesítés során a legnépszerűbbek a baba- és gyermekruházati termékek, minden ötödik vevő ezeket keresi. Minden harmadik leggyakrabban vásárolt termék pedig valamilyen lakásfelszereléssel, dekorációval kapcsolatos árucikk. 

Az elmúlt tíz évben hatalmas fejlődésen esett át a márka, rengeteg termékkel bővült a szortiment, megjelentek többek között az affluent és sportruházati cikkek is, mondta Berecz Barbara. Fontosak a Pepco számára a nehéz sorsú családok is, több jótékonysági kezdeményezést is indítottak már. A gyermekek szabadidős tevékenységét és fejlődését is támogatják, országosan több tanodával működnek együtt. A jótékonysági macik árából befolyt profit összegét pedig az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlják fel. 

A gazdasági nehézségek a Pepcót sem kerülték el az elmúlt években. A pandémia után gyorsan visszatértek a vásárlók, válaszolta Berecz Barbara, folyamatosan növekedni tudtak. A kosárértéket firtató kérdésre azt válaszolta, ez nem publikus adat, de folyamatosan nő – tette hozzá a marketing vezető. 

Ahogy a kereskedelemben mindenhol a Pepco életében is a karácsony az az időszak, amikor az éves árbevétel közel egyharmada realizálódik. De egyre népszerűbb a halloween, kiemelkedő a gyermeknap, a húsvét és az iskolakezdés időszaka is – mondta Berecz Barbara.