Bár a magyar vonatforgalomhoz kapcsolódó hírek jellemzően a MÁV válságjelenségeit emelik ki, azonban Európában virágzik a nagysebességű vasúti közlekedés iránti kereslet. A környezetet tudatos utasok egyre gyakrabban keresik a rövid távú légi járatok és az autós közlekedés fenntartható alternatíváját. Részben ezzel magyarázható, hogy majdnem fele részben a magyar kormány tulajdonában lévő Ganz-MaVag Europe Zrt  bevásárolná magát a Talgo vasútijármű-gyárba.

Miért akar hirtelen mindenki a vasútba fektetni?

A nagysebességű vasúti közlekedés iránti kereslet virágzik Európában. Az utazók egyre inkább keresik a rövid távú légi járatok és a zsúfolt autópályák gyors, fenntartható alternatíváját. De van egy probléma: a kereslet sok útvonalon meghaladja a kínálatot.Ha kíváncsi a részletekre

Spanyol lapértesülések szerint Szijjártó Péter az eheti madridi látogatása arról próbálta meggyőzni José Manuel Albares spanyol külügyminisztert, hogy támogassák a Talgo megvásárlására vonatkozó magyar igényt – írja az iho.hu

A honi külgazdasági és külügyminiszter Madridban elmondta, hogy az alacsony adók, a beruházásbarát munkakörnyezet és jól képzett munkaerő jelentette lehetőségek miatt hamarosan új spanyol beruházások jöhetnek Magyarországra.

Több mint 240 milliárdért vennének egy hitelekkel terhelt céget

A 45 százalékban a magyar kormány által tulajdonolt, Hernádi Zsolthoz köthető Ganz-MaVag Europe Zrt a Talgo 40 százalékos (jelenleg egy brit befektetési alap tulajdonában álló) tulajdonrészének megvásárlása mellett kötelezte el magát. 

A magyar befektetők kötelezettséget kívánnak vállalni a hispán gyár hiteleinek a megfizetésére.

A spanyol cégnek jól jönnének az olyan honi telephelyek, mint a Dunakeszi Járműjavító, míg a Magyar Vagon terjeszekedési terveihez – a MaVag-nak van egy egyiptomi megbízása, aminek megvalósításához sokat segítenének a Talgo erőforrásai – biztosítaná a kapacitás növekedést. Másrészt az akkumulátor gyárak betelepülésével komoly igényt teremtett a honi vasúthálózat fejlesztésére.

Akkugyár-nagyhatalom lennénk, de ehhez a vasút sem elég

A pesti vonatok nem mennek tovább Bécsből Nyugat-Európába a kiszámíthatatlan menetrend miatt. Az infrastruktúra nem megfelelő, a kínaiak türelmetlenek.Ha kíváncsi a részletekre

Spanyol sajtóértesülések szerint az oroszokhoz való közeledés miatt Madrid bizalmatlan az Orbán-kormánnyal szemben. A lehetséges jogi akadályok elhárításáért Ganz-MaVag Europe felkérte jogi tanácsadónak a legnagyobb spanyol ügyvédi irodát, a Garriguest. 

A részben a kormány által tulajdonolt MaVag azért is törekszik a tranzakció megvalósítására, mert az EU transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T)  fejlesztési terve hosszútávon kifizetővé teheti az ágazatba való befektetést.

Magyar vonat 160-nal? Ez az Európai Unió terve!

Bár a Magyar Államvasútak nem a legjobb napjait éli, az EU megállapodott a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) fejlesztéséről. Az uniós döntéshozók a fejlesztési tervekben a repülésről és az autózásról a vasútra helyezték a hangsúlyt, és ebbe az irányba terelik a tagországokat is. A tervekben kiemelt figyelmet kap Európa észak-déli összeköttetése mellett.Ha érdeklik a részletek