Olyan szakmai javaslatcsomagot juttat el a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés a szaktárcák és a miniszterelnökség illetékeseinek, amelynek megvalósítása javíthatja a hazai vasúti áruszállítás versenyképességét - írja a Világgazdaság.
A Hungrail csomagjának egyik fontos eleme - Wáberer György kamionsofőr-képzési tervéhez hasonlóan - a vasúti járművezető-hiány feloldása. Mintegy 10 százalékkal kevesebb mozdonyvezető van az országban, mint kellene. Egy masiniszta kiképzése körülbelül ötmillió forintba kerül, és további hatalmas összegeket emészt fel a folyamatos továbbképzésük is. A vasútvállalatok ezért közel 250 mozdonyvezető kiképzéséhez szeretnének állami támogatást. Attól tartanak, hogy rendszerszinten fog problémát okozni, ha a mostani hiány továbbra is fennmarad, illetve nem csökken.
A szervezet fontosnak tartja, hogy a hatóságok a külföldi szolgáltatóknál is rendszeresen és következetesen ellenőrizzék a vonatkozó szigorú műszaki és munkáltatási szabályok betartását. A készülő koncepció szerint a büntetések - akárcsak a közúton - legyenek arányosak az elkövetett szabálysértéssel, és azt a hazai piaci szereplőkével megegyező hatékonysággal szedjék be.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Nagyítóval vizsgálják, hogy jobban járunk-e az erős forinttal