A kiválasztott projektek egy kivételével mind adtak be támogatási kérelmet tavaly. És épp az az egy maradt ki a listáról, amelyik éppen a legnagyobb értékű: a Déli körvasút II. ütemének nem támogatott elemei, azaz a nádorkerti és a közvágóhídi új megálló.

A munkálatok költsége 210,1 milliárd forint lenne, a támogatási kérelem beadása mellett pedig idei dátum található a vg.hu cikke szerint. A második legnagyobb értékű beruházás 19 nagy kapacitású Stadler gyártmányú KISS villamos motorvonat beszerzését teszi ki, 112,9 milliárd forintos értékben, melyek a MÁV-START flottájának részét képezik.

Ezen felül elindulhatnak az elővárosi vonalfejlesztések előkészítései is, azaz a Rákospalota–Újpest–Vác–Vácrátót és a Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vonalé. Előkészíthető továbbá az észak-déli HÉV-vonalak összeköttetése, a kelenföldi intermodális csomópont egy részének kialakítása, valamint a Kis-Gellért hegyi alagút felújítása is, valamint tervezhetővé vált a Zalaszentiván-Nagykanizsa vonal fejlesztése.

Kezdetét veheti továbbá a Szeged-Makó elővárosi közlekedés és a Hatvan-Füzesabony vasútvonal fejlesztése is.

Vágják a fákat: új szakaszába lépett a Déli Körvasút

Elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely során a vasúti pálya átépítését és három, esetenként négyvágányosra bővítését célozza. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább >>>