Az Euronics idén az infláció további mérséklődésére és a vásárlási kedv visszatérésére számít, amit új üzletnyitásokkal támogat.

Bár 2023-ban az infláció növekedésével párhuzamosan a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom csökkent, az árak emelkedése az év végére normalizálódott a műszaki piacon. Sőt, egyes termékkategóriák esetében a bázisévhez képest novemberre akár 10 százalékkal is csökkentek az árak: ilyen volt például bizonyos televíziók és az okostelefonok szegmense – írja közleményében a vállalat.

A novemberi Blue Week és Black Friday típusú kedvezmények idején a vásárlók átlagosan 66 százalékkal többet költöttek egy vásárlás során, mint az év során általában.

Az Euronics decemberben adta el a legtöbb terméket, sőt ez volt a cég történetének legerősebb hónapja. Kiemelkedő volt az árbevétel és az eladási darabszám pedig rekordot döntött. A negyedik negyedévben az online kiszállítással rendelt termékek eladási darabszáma a bázisévhez képest 23 százalékkal-kal, míg az ezekből származó árbevétel közel 40 százalékkal nőtt, ami szintén rekordnak számít az Euronics történetében.

  • A legnépszerűbb termékek 2023-ban a háztartási kisgépek voltak;
  • azon belül is a kézi porszívók, az automata kávéfőzők, airfryerek és mikrohullámú sütők iránt volt a legnagyobb a kereslet;
  • az üzletekben az okostelefonokból;
  • míg a webshopban az alulfagyasztós hűtőszekrényekből fogyott a legtöbb.

A bázisévhez képest némi visszaeséssel, de a háztartási nagygépek is egész évben slágerterméknek számítottak, ebben a kategóriában a legkeresettebb termékek az alulfagyasztós hűtőszekrények, az előltöltős mosógépek, illetve a beépíthető sütők és főzőlapok voltak.

Nem a háztartási gépeken spórolunk

A televíziók között egyre népszerűbbek az 55”-es és annál nagyobb képátmérőjű készülékek, de a novemberi és decemberi csúcsidőszakban pont a 40-43” televíziók iránti kereslet nőtt meg 2022 azonos időszakához képest.

Az infláció ellenére 2023-ban a megelőző évivel közel azonos volt az átlagos kosárérték: a vásárlók átlagosan 28 000 forintot költöttek el egy alkalommal a vállalat online és offline felületein. Az online kiszállítással rendelt termékekre elköltött összegek átlaga közel 57 000 forint volt 2023-ban.

2024-ben az infláció további mérséklődésére számítunk, a vásárlási motiváció pedig várakozásaink szerint lassan, de vissza fog térni. Továbbra is azt látjuk, hogy a fizikai üzlethálózat fontos szerepet tölt be, főleg a nagyobb értékű termékek megvásárlása esetén

– mondta Metykó Tibor, a vállalat marketing és kommunikációs igazgatója.