Kínában egyre gyorsabban növekszik az olcsó kávézóláncok száma, amely egyre nagyobb piaci részesedéssel is jár. Ezzel akár hamarosan a Starbucks kiszorítását is elérhetik – írja a Reuters.

A tét nagy a Starbucks számára, mivel a vállalat az utóbbi időben egyre nagyobb nyomás alá került a befektetők részéről a két legnagyobb piacán (Egyesült Államok, Kína) tapasztalható gyengébb eladások miatt.

A seattle-i székhelyű vállalat legnagyobb riválisa a Luckin Coffee már 2023 óta vezeti a piacot az éves eladások tekintetében.

Mindennek ellenére a Starbucks vezetőségének szilárd meggyőződése, hogy nincs szükségük egy árverseny elkezdésére.

Arra összpontosítunk, hogy magas színvonalú, de nyereséges, fenntartható növekedést érjünk el

– mondta januárban Belinda Wong, a Starbucks kínai vezérigazgatója.

Egyes elemzők szerint azonban a Starbucks egyre több kedvezményes kupont kínál saját miniprogramjain keresztül.

A Starbucks ugyanis jelentősen megkönnyíti a kínai fogyasztók számára, hogy hozzájuthassanak kedvenc kávéikhoz, anélkül, hogy azok árát csökkenteniük kelljen. Egyre többen számolnak be róla, hogy a vállalat push üzeneteket küld ki 30 százalékos kedvezményekről vagy éppen egyet fizet-kettőt kap kuponokról.

Bár a Reuters nem tudta számszerűsíteni, hogy a Starbucks mennyivel növelte a kedvezményes kuponok használatát, és a cég nem volt hajlandó kommentálni az akciókkal kapcsolatos politikáját, de az ilyen típusú árengedményes gyakorlatok korábban ritkaságnak számítottak az amerikai kávégyártó részéről.

A május elején közzétett második negyedéves eredményeiben a Starbucks közölte, hogy az azonos üzletekben elért eladások Kínában – a második legnagyobb piacán – 11 százalékkal visszaestek, ami arra késztette a vállalatot, hogy csökkentse az éves értékesítési előrejelzést.

Ezzel ellentétben Luckin sikeressége a meredek kedvezmények és a gyorsabb üzletbővítésben is rejlik. Az 18 590 új  üzlet már több mint kétszerese annak a 9 ezernek, amelyet a Starbucks szerint 2025-ig nyit Kínában. A Luckin bevétele 2023-ban elérte a 24,86 milliárd jüant (1219 milliárd forint), ami meghaladja a Starbucks 3,16 milliárd dolláros (1119 milliárd forint) éves forgalmát Kínában. 

Starbucks: tragédiába csaptak át az események

A történteket az ügyvezető igazgató is csak hebegve tudta kommentálni.
Bővebben--->