Komoly hiányosságokkal működött a lisszaboni siklóvasút, nem véletlenül történt a kábelszakadás, ami miatt 16 ember vesztette életét szeptember elején - derül ki a TVI és a CNN Portugal interjúiból, amelyben a siklót kezelő dolgozókat szólaltattak meg.

A fékezők azt állították, hogy az üzemeltető cég, a Carris közlekedési vállalat nem végezte el a rendszeres karbantartást, és azt sem nem tanították meg nekik, hogy mit tegyenek kábelszakadás esetén.

"Anélkül, hogy tudtuk volna, időzített bombával sétáltunk a kezünkben" - fogalmazott az egyik dolgozó az Index beszámolója szerint.

A másik fékező hozzátette: „Soha nem jutott eszembe, hogy egy kábel elszakadhat vagy meglazulhat, mert mindenki, aki oktatott minket, biztosított róla, hogy ez soha nem fog megtörténni, semmilyen körülmények között.” Ez az állítás súlyos kérdéseket vet fel a szakmai képzés színvonaláról és a biztonsági protokoll betartásáról. 

A két dolgozó úgy véli, a lisszaboni siklóvasút karbantartása sem volt megfelelő, ugyanakkor a Carris közlekedési vállalat tagadja a vádakat. Közölték, hogy „nem érkezett panasz a vezetőséghez”, valamint „a munkavállalók képviselőivel folytatott megbeszéléseken sem hangzottak el panaszok a kocsik hiányos vagy nem megfelelő karbantartásával kapcsolatban”.

Ennek ellenére a két fékező már elvesztette bizalmát a rendszer biztonságában. Ráadásul nem az Elevador da Glória az egyetlen siklóvasút a városban, a Lavra szinte teljesen azonos rendszerrel működik, ezért az interjút adó dolgozók elmondták, hogy ezek után nem lenne bátorságuk arra felszállni. 

A munkaadójukat pedig beperelték a tapasztalt hiányosságok miatt.

A lisszaboni siklóvasút szeptember 3-i balesetét a vizsgálatok szerint a két kocsit összekötő kábel szakadása okozta. A vezető ugyan megpróbálta használni a pneumatikus féket és a kéziféket, de már nem tudta megállítani az elszabadult kabint.