Ausztrália legnagyobb légitársasága, a Qantas egy több tízmillió dolláros egyezséget kötött, miután azzal vádolták, hogy több ezer jegyet adott el olyan járatokra, amelyeket már törölt.

Az Euronews beszámolója szerint a 100 millió ausztrál dollár büntetési megállapodás azután született, hogy az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság (ACCC) tavaly beperelte a sydney-i székhelyű légitársaságot a Szövetségi Bíróságon. 

A bizottság azt állította, hogy a Qantas hamis, félrevezető és megtévesztő magatartást tanúsított, amikor 2021 májusa és 2022 júliusa között több mint 8 ezer, már törölt járatra hirdetett jegyeket.

Az ACCC-vel kötött megállapodás értelmében a légitársaság 20 millió ausztrál dollárt (13 millió dollár) fizet a több mint 86 ezer érintett ügyfél kártalanítására.

„Amikor a Covid után újraindult a repülés, felismertük, hogy a Qantas cserbenhagyta ügyfeleit és nem felelt meg saját szabványainak. Tudjuk, hogy sok ügyfelünket érintette az, hogy nem küldtük el kellő időben a törlési értesítéseket, őszintén sajnáljuk” – mondta Vanessa Hudson, a Qantas vezérigazgatója.

A Szövetségi Bíróság bírójának még el kell fogadnia az egyezséget, hogy életbe léphessen.

Már azért is fizethet, hogy ne legyenek szomszédai

A légitársaságok mindent megtesznek azért, hogy a kényelmi szolgáltatásokkal bevételekhez jussanak. Az olyan fapados légitársaságokon, mint a Frontier és a Spirit, az utazás minden lépése pénzre szabható, a poggyászfeladástól a kinyomtatott beszállókártyákon át a vízvásárlásig.