Matteo Salvini olasz közlekedési és infrastrukturális miniszter, a jobboldali Liga párt vezetője

indokolatlannak és károsnak nevezte a 30 kilométeres sebességkorlátozás általánossá tételét városokban,

miután Bolognában a polgármester majdnem az egész városra vonatkozóan bevezette azt.

Felülírnák a polgármester döntését, mert az „bosszantja az autósokat”

Minisztériuma közleményt adott ki szombaton arról, hogy kész rendelettel felülírni a polgármester lépését, ugyanis – mint írták – egyensúlyt akarnak teremteni a biztonság és az ésszerűség között. A városokban előírt ötven kilométeres sebességhatár további csökkentése a balesetveszélyes közlekedési pontokon indokolt, de nem általánosan, mert kevés előnnyel jár, és csak „bosszantja” az autósokat – szögezte le a minisztérium.

Bologna polgármestere, Francesco Lepore a baloldali Demokrata Párt (PD) politikusa kedden az olasz városvezetők közül elsőként vezette be a 30 kilométeres sebességkorlátozást, amely alól csak a főútvonalak kivételek. A rendőrség ott ezt követően naponta több tucatnyi bírságot szabott ki a gyorshajtókra. Az intézkedés miatt pénteken utcai demonstráció volt a városban.

A madarak joga

Salvini szintén pénteken a közösségi oldalán egy videóban gúnyt űzött a polgármester döntéséből.

„Francesco Lepore érvényt akar szerezni a madarak azon jogának, hogy csicsergésüket ne nyomja el járműzaj, de nem veszi figyelembe több százezer, munkába igyekvő vagy járművel dolgozó ember jogát. Nem a környezetvédelmet szolgálja, ha megbírságolnak valakit azért, mert óránként 36 kilométeres sebességgel halad”

– mondta a miniszter. Hozzátette, hogy szerinte a polgármester ideológiai alapú, értelmetlen döntést hozott.

Lepore erre úgy reagált, hogy a jobboldal támadást indított ellene. A minisztérium korábbi előírásai, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és az ENSZ is a városi sebességcsökkentést sürgetik a halálos közúti balesetek csökkentésére – jegyezte meg.

 

Megálljt parancsolnak a száguldozóknak: küszöbön a kemény erély

Nagy felfordulást okoznak a közlekedési balesetek egész Európában, ezért hamarosan az országutakon sebességkorlátozásról dönthet az Európai Parlament. Lakott területen csigalassú sebességre kell kapcsolni, a sztrádákon pedig kizárt a száguldozás a legújabb uniós hírek szerint.