Bár Lutz kinevezése eredetileg 2027-ig szólt, idő előtt távoznia kellett a posztról. A 61 éves vezető 2017 eleje óta irányította a céget, előtte pénzügyi igazgatóként dolgozott, és 1994-ben lépett be a céghez.
Az elmúlt években a távolsági vonatok pontossága jelentősen csökkent: 2017-ben még 78,5 százalékos volt, tavalyra viszont 62,5 százalékra zuhant. A vasúttársaság folyamatosan veszteséget termelt, miközben az infrastruktúra állapota egyre romlott.
Kapcsolódó
Lutz 2024-ben hároméves felújítási tervet hirdetett meg, amely több ezer munkahely megszüntetését és 40 teljes pályafelújítást tartalmazott, ám a program befejezését már nem ő irányíthatja.
Patrick Schnieder közlekedési miniszter jelentette be a leváltást, szeptember közepére ígért részletes átszervezési tervet, amely személyi változtatásokat, reformokat is tartalmaz, és ekkora derülhet ki az utód neve is.
A tárcavezető (CDU) egy rendkívül összehívott sajtótájékoztatón a welt.de beszámolója szerint úgy fogalmazott:
a vasútnak pontosabbnak, tisztábbnak és biztonságosabbnak kell lennie. Ehhez kell most megtalálni a megfelelő személyt. A vasútnál drámai a helyzet.
Azt is mondta:
a cél, hogy a vasút szolgálja az embereket, és ne fordítva.
A szakszervezetek és tartományi politikusok gyors döntést sürgetnek, hangsúlyozva, hogy a Deutsche Bahn jelenlegi helyzete nem enged hosszú bizonytalanságot a vállalat élén. Elemzők szerint a vezérváltás önmagában nem oldja meg a problémákat: a cég jövője a hosszú távú reformokon és az infrastruktúra felújításán múlik, amelyek célja a pontosság, a biztonság és a fenntartható működés biztosítása.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Eltörölnék a Brexitet a munkáspártiak
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Váratlan fordulat történt a Malév-csőd ügyében - milliárdok érkezhetnek
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek