A 67 pontból álló projekt célja, hogy a vasúti közlekedést még vonzóbbá tegyék. A projekt részeként kétvágányú vonalat fejlesztenének Felső-Ausztriában és Bajorországban, melynek eredményeként a Bécs és München közötti menetidő mindössze két és fél órára rövidülne, vagyis 35 perccel gyorsabban lehetne eljutni Budapestről Münchenig. Ezzel pedig a párizsi csatlakozások is gyorsabbá válhatnak.

Mindezen felül új nyomvonalat is építenének, ezzel pedig jobban bekapcsolnák a közlekedésbe a bécsi repülőteret, ahová így Budapestről és Pozsonyból is közvetlenül lehetne utazni – írja a drivemagazine.hu.

A tervek között szerepel az is, hogy Grazból Mariborba 45 perccel rövidebb lenne az út, és a fejlesztések Szlovéniát és Horvátországot is érintenék.

Az ambíciózus projekt nagyjából 26 milliárd euróba kerülhet majd, ugyanakkor az osztrák kormány szerint hamar megtérül, mivel új munkahelyeket is teremtenek vele és a jobb összeköttetésből mindenki profitál.

Az állam megvenné a Strabag részét a GYSEV-ben

Miután elmérgesedett a viszony a magyar állam és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. között, a kormány most pontot tenne az ügy végére.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->