GYSEV-nek jelenleg három tulajdonosa van: a magyar állam 65,6 százalékos tulajdonrésszel, míg az osztrák köztársaság 28,2 százalékkal rendelkezik. Van azonban egy harmadik részvényes is, egy osztrák magáncég, a Strabag SE valamivel több, mint 6 százalékos részesedéssel.

A viszony azután romlott meg a vállalaton belül, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter november elején menesztette a GYSEV osztrák fióktelepét vezető Hana Dellemannt. Lázár azzal indokolta a lépést, hogy a menedzsment a kisebbségi osztrák érdekeket tartja szem előtt a többségi magyar helyett.

Most azonban véget érhet az osztrák egység.

A Telex ugyanis úgy tudja, hogy hivatalos vételi ajánlatot kapott a Strabag a magyar államtól a 6 százalékos részesedésére. A lap kereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot az ügyben, ahol azt válaszolták: „Sajtóértesüléseket a minisztérium nem kíván kommentálni.”

A GYSEV jelenleg egy közel 430 kilométeres pályahálózat fenntartásáért felel Magyarországon és Ausztriában, a Bécs-Budapest és a Szombathely-Szentgotthárd-Graz vonalakon jelentős szerepet tölt be.

Az átgondolatlan döntések miatt akár össze is omolhat a vasúti közlekedés

Ha rövid időn belül nem kezdik meg a MÁV problémáinak valós kezelését, akkor az eddigieknél is komolyabb nehézségeket észlelhetnek az utasok – fejtette ki a Vasutas Szakszervezet elnöke az Economx videó podcastjában.