Igazán váratlant húzott a Hertz, amely az elmúlt években komoly befektetésekkel mozdult el az elektromos járművek felé. A világszerte ismert autókölcsönző multi eladja elektromos flottájának egyharmadát, nagyjából 20 ezer járművet, és az általuk hozott pénzt további benzinüzemű járművek vásárlására fordítja.

A cég vezetői szerint az elektromos járművek ártottak a Hertz pénzügyi helyzetének, mert annak ellenére, hogy kevesebb a fenntartásuk, magasabb a kárjavítási költségük és az értékcsökkenésük is.

A Hertz körülbelül 245 millió dollár (mintegy 85 milliárd forint) veszteséggel számol az elektromos járművek amortizációja miatt, ami járművenként átlagosan 12 250 dollárt tesz ki. Bár a Hertz közvetlenül nem nevesítette meg, úgy tűnik, hogy a Tesla volt a hibás – számolt be róla a CNN, amely írásában hozzáfűzte, hogy a Tesla a Hertz elektromos járműflottájának körülbelül 80 százalékát teszi ki , és összességében az elektromos járművek adják a Hertz teljes bérelt flottájának körülbelül 11 százalékát.

Agresszív árcsökkentés

Az elektromos járművek árának esése az új autók piacán csökkentette a Hertz használt elektromos autóinak viszonteladási értékét.

Egyszerűen fogalmazva, az emberek általában hajlandóak bizonyos összeggel kevesebbet fizetni egy használt autóért, mint egy újért. Ahogy az új autók ára csökken, ez lefelé nyomja azt is, hogy az emberek mennyit hajlandók fizetni egy használt autóért.

Miután a Tesla agresszíven csökkentette járművei árait, ez arra késztette a többi autógyártót is, hogy ugyanezt tegyék elektromos járműveik esetében. Amikor az autógyártók csökkentik az új járművek árait, az lefelé nyomja az adott modellek értékét a használt autók piacán, ami gyors értékcsökkenést okoz. 

Az olyan autókölcsönző cégeknél, mint a Hertz, amelyek sok járművet adnak el a használt autók piacán, az értékcsökkenés nagy hatással van az üzletmenetükre, és fontos tényező annak eldöntésében, hogy melyik autó legyen a flottájukban.

A CNN megjegyezte, hogy viszonylag új vállalatként a Teslának nincs annyi cserealkatrésze és képzett javítótechnikusa, mint más autógyártó cégeknél, mondták a Hertz vezetői, így költséges és időigényes a javítás.

Az ütközések és a sérülések javítása elektromos járműveken gyakran kétszer annyi ideig tart, mint egy hasonló belsőégésű motoros járműnél

– hangsúlyozta Stephen Scherr, a Hertz vezérigazgatója, majd hozzátette, hogy a hagyományos autógyártók esetében már évtizedek óta létezik egy széles alkatrész-ellátó hálózat, amely megkönnyíti a munkájukat.

Öt év laufot kaptak a belsőségésű motorok, mit lép erre Európa?

Rishi Sunak brit miniszterelnök szerdai bejelentése szerint az eddigi 2030 helyett 2035-ig lesz lehetséges a dízel- és benzinüzemű autók forgalomba helyezése. Igaz az Egyesült Királyság megteheti, a Brexit óta már nem uniós tagállam.