A BYD az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, és 2024 első öt hónapjában már több mint 1,76 millió elektromos és plug-in hibrid járművet adott el, ami 38,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A vállalat idén összesen 5,5 millió darab eladását tervezi, szemben a tavalyi 4,27 millióval.
Ezzel a fejlődéssel a BYD a Tesla nyomába érkezett, amely szintén jelentős növekedést ért el, de inkább a prémium elektromos autók piacára fókuszál - írta a vg.hu.
A kínai gyártó előnye, hogy
- szélesebb termékpalettát kínál, melyben a teljesen elektromos járművek mellett plug-in hibridek is megtalálhatók, így több vásárlói szegmenst képes lefedni;
- a vezetéstámogató technológiáját a legtöbb modellnél ingyenesen kínálja, ellentétben a Tesla költséges előfizetésével, amely ráadásul Kínában szabályozási nehézségekbe ütközik;
- kihasználta a hazai piac hatalmas potenciálját, az államilag támogatott ösztönzőket, ami lehetővé tette a helyi piacon a gyors bővülést és a gyártási kapacitás növelését;
- alacsonyabbak az árai, megfizethetőbben a járművei, amellyel a helyi kínai piacon kívül Indiában, Brazíliában és Délkelet-Ázsiában is nagy népszerűségnek örvend;
- a vállalat a gyártási lánc szinte teljes egészét ellenőrzi, fejlesztve és gyártva az akkumulátorokat, elektromos motorokat és egyéb alkatrészeket: ez a vertikális integráció jelentős költségelőnyt és gyors reagálást tesz lehetővé a piaci igényekre;
- a BYD főként lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat használ, amelyek ugyan nehezebbek és nagyobb helyet foglalnak, de olcsóbbak és biztonságosabbak, ráadásul kevésbé függnek a kritikus fémektől, mint például a kobalt és a nikkel, amelyekhez a Tesla által használt akkuknál szükség van, ez a stratégia az árrés javítását és a fenntarthatóbb termelést is szolgálja.
A BYD a személyautók mellett egyre erősebben terjeszkedik az elektromos buszok és haszongépjárművek piacán is, a Tesla viszont még mindig nehézségekkel küzd a haszongépjárművek fejlesztésében és gyártásában, például a Tesla Semi korlátozott számú leszállításával.
Az iparági elemzők szerint a BYD stratégiája jól tükrözi a jövő elektromos járműpiacának sokszínűségét, ahol nemcsak a prémium szegmens számít, hanem a tömegek elérése és a fenntartható, költséghatékony gyártás is kulcsszerepet kap.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció