A BYD az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, és 2024 első öt hónapjában már több mint 1,76 millió elektromos és plug-in hibrid járművet adott el, ami 38,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A vállalat idén összesen 5,5 millió darab eladását tervezi, szemben a tavalyi 4,27 millióval.

Ezzel a fejlődéssel a BYD a Tesla nyomába érkezett, amely szintén jelentős növekedést ért el, de inkább a prémium elektromos autók piacára fókuszál - írta a vg.hu.

A kínai gyártó előnye, hogy

  • szélesebb termékpalettát kínál, melyben a teljesen elektromos járművek mellett plug-in hibridek is megtalálhatók, így több vásárlói szegmenst képes lefedni;
  • a vezetéstámogató technológiáját a legtöbb modellnél ingyenesen kínálja, ellentétben a Tesla költséges előfizetésével, amely ráadásul Kínában szabályozási nehézségekbe ütközik;
  • kihasználta a hazai piac hatalmas potenciálját, az államilag támogatott ösztönzőket, ami lehetővé tette a helyi piacon a gyors bővülést és a gyártási kapacitás növelését;
  • alacsonyabbak az árai, megfizethetőbben a járművei, amellyel a helyi kínai piacon kívül Indiában, Brazíliában és Délkelet-Ázsiában is nagy népszerűségnek örvend;
  • a vállalat a gyártási lánc szinte teljes egészét ellenőrzi, fejlesztve és gyártva az akkumulátorokat, elektromos motorokat és egyéb alkatrészeket: ez a vertikális integráció jelentős költségelőnyt és gyors reagálást tesz lehetővé a piaci igényekre;
  • a BYD főként lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat használ, amelyek ugyan nehezebbek és nagyobb helyet foglalnak, de olcsóbbak és biztonságosabbak, ráadásul kevésbé függnek a kritikus fémektől, mint például a kobalt és a nikkel, amelyekhez a Tesla által használt akkuknál szükség van, ez a stratégia az árrés javítását és a fenntarthatóbb termelést is szolgálja.

A BYD a személyautók mellett egyre erősebben terjeszkedik az elektromos buszok és haszongépjárművek piacán is, a Tesla viszont még mindig nehézségekkel küzd a haszongépjárművek fejlesztésében és gyártásában, például a Tesla Semi korlátozott számú leszállításával.

Az iparági elemzők szerint a BYD stratégiája jól tükrözi a jövő elektromos járműpiacának sokszínűségét, ahol nemcsak a prémium szegmens számít, hanem a tömegek elérése és a fenntartható, költséghatékony gyártás is kulcsszerepet kap.